anon12234 Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 hey, fannt en gammel lp-platespiller i kjelleren, og siden jeg har mange kule lp plater så har jeg lyst til å bruke den, mnen forsterkeren min har ikke uttak for den typen som går fra pl-spilleren, den er for gammel, noen som vet om man kan kjøpe overgang?, den ledningen som kommer fta spilleren er sånn rund, ligner litt på en mikrofon-kontakt (slike store mikorfoner). og jeg vil ha overgang til en 2 delt uttak som er bak i forsterken min Lenke til kommentar
Legion Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 ja, kjøpte en overgang til min gamle platespiller på elkjøp. sikkert den samme kontakten det er snakk om, sånn i underkant av kronestykkestørrelse husk du må sikkert jorde platespilleren til forsterkeren også Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 6. november 2004 Forfatter Del Skrevet 6. november 2004 jepp, stikker nedpå elkjøp på mandag da Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Du må muligens også ha et RIAA-trinn. Kommer ann på hva slags forsterker og hva slags platespiller du har. Noen forsterkere har innebygd RIAA-trinn, og noen få platespillere har innebygget RIAA-trinn. Lenke til kommentar
glufsa1 Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 den overgangen du tenker på er enkel å lage selv... kjøp koblinger, klipp, klem og lodd... enkelt å veldig billig... husk for all del å jorde lp-spelleren... har holdt på å drite meg ut på den noen ganger gitt Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Du skal ha en DIN-RCA-overgang. NB: Disse finnes i to ulike versjoner, en som er beregnet for platespillere og en som er beregnet for kasett/båndspillere. De er ikke koblet likt, og resultatet hvis du bruker feil type er at du får den ene stereokanalen i begge høyttalerne. Mitt tips: hvis du spør om dette i butikken og de ikke er umiddelbart sikre på om pluggen de prøver å selge deg passer, bør du gå til en annen butikk... Lenke til kommentar
mebj Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 hey, fannt en gammel lp-platespiller i kjelleren, og siden jeg har mange kule lp plater så har jeg lyst til å bruke den, mnen forsterkeren min har ikke uttak for den typen som går fra pl-spilleren, den er for gammel, noen som vet om man kan kjøpe overgang?, den ledningen som kommer fta spilleren er sånn rund, ligner litt på en mikrofon-kontakt (slike store mikorfoner). og jeg vil ha overgang til en 2 delt uttak som er bak i forsterken min 3080889[/snapback] Har også en gammel platespiller med din (5-pin) tilkopling. trenger overgang til phono inngang på forsterker. Har prøvd overalt, men ingen kan si hvor jeg får tak i ? Fant du ut av det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå