-SandMan- Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Noen som har montert AC Aquaero controller her, og som kan tenke seg å fortelle meg hvordan jeg skal få montert temt sensorene på cpu - nb - gpu... Noen ideer...?? Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 på core, rett under kjøleribba Lenke til kommentar
-SandMan- Skrevet 6. november 2004 Forfatter Del Skrevet 6. november 2004 Jada, fint å ødelegge kontaktflaten mellom cpu og vannblokk, med en temp sens... Prøvd d, load temp på cpu skyrocketed opp te 68C, fjerna sensoren, load på 44C Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Hmm, den er da så flat at det skal ikke merkes så bra Lenke til kommentar
-SandMan- Skrevet 6. november 2004 Forfatter Del Skrevet 6. november 2004 å, den har litt tykkelse... Ikke på langt nær så mye som 1mm, men nok til å skape dårlig kontakt mellom vannblokk og cpu... Med en slik sensor liggende under vannblokken på nb, merket jeg at vannblokken ble liggende å vippe... Har fått råd om at den skal monteres under cpu core'n, men da er problemet at ledningene er for tykke til å ligge mellom pinnene på cpu'en, ville gått på en amd XP, men ikke intel 478... Lenke til kommentar
-SandMan- Skrevet 8. november 2004 Forfatter Del Skrevet 8. november 2004 hallo, ikke noe svar å få her nei... Lenke til kommentar
Vaffelkake Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 haha! Han ba deg gjøre akkurat det du _ikke_ skal gjøre Eneste du skal ha mellom core og blokk er goop! Det du kan/bør gjøre er å feste den inntil _siden_ av coren. Beste er å feste den med termisk lim, men jeg regner med du kommer til å ville fjerne tempsensoren en eller annen gang, og ikke vil skrape av limet. Evt, feste den så del ligger mellom blokk og HK, inntil CPU. Lufta så nærme CPU vil være tilnærmet lik CPU-temp. Lenke til kommentar
Guffen Duck Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Siden jeg har kobberblokk på NB så festet jeg den med en liten tape med isolasjon på toppen. På cpu har jeg plexiglass så der har jeg dyttet den uner kobberblokken på siden. Ikke helt kompitent, men oki for meg. Har dyttet 1 sensor inn i vær radiator mellom rillene Festet en senstor på radiatoren på lik måte som NB. Siste er en vantett sensor som jeg skal sette i et T kryss når jeg får igjen tanken min. Hvis jeg får en AC tank TITAN 1.2 så fester jeg den i tanken. Hvor riktig dette blir er vansklig å si, men det jeg trenger er temp forskjeller slik at jeg kan styre vifte etter load. Må bare si at Aquaeroen er fin. Spesielt at du kan justere sensoren selv, slik at en en slik løsning blir bortimot helt riktig. Har du foskjell på probene dine? Mine viser 0.2 graders forskjell når jeg putter alle i den samme esken. Litt merkelig synes jeg. Lenke til kommentar
Yuppe Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 AC Aquaero Og Pumpekontrollern. Ser det er noen lange bolter bak på AC Aquaero er dem til og feste Lille pumpekontrollern? Lenke til kommentar
-SandMan- Skrevet 10. november 2004 Forfatter Del Skrevet 10. november 2004 Ja, det stemmer... Lenke til kommentar
Yuppe Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Takker. hehe det var jo litt nifty:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå