Gå til innhold

Tynn bærbar med god ytelse til rundt 15.000


inv

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
det er så typisk å skryte hemningsløst om noe man selv eier.. greit nok at ferrari'en ser tøff ut nå, med et utseende i stil med ytelsen, men om et halvår? den ser like rå ut, men har plutselig litt flaue specs i forhold til utseende.  bare en tanke..

Så du mener det er like greit å velge en maskin som set litt flau ut, så den matcher specs'en om 6 måneder? ;)

 

Jeg er for så vidt ikke så opptatt av utseendet på maskinen. Funksjonalitet kommer foran. Ferrari'en har for kort batterilevetid for meg, jeg trenger egentlig ikke ytelsen, så derfor har jeg en 803....

 

Geir :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Uten tvil. Znote 4200 fra zepto.no. eller cl56 fra multicom.no. (samme maskin begge to) Like godt sammeskrudd, lengre batteritid, mindre varme og lettere enn Acer ferrari.......

 

Zepto.no selger herligheten for 13601,- Da får du 1,7 ghz, 60gb 7200 omdreininger og 1024 ram.. DRITBILLIG :thumbup:

Endret av kenthlar
Lenke til kommentar

Aopen 1557-GLS basert modell fra psdata eller netshop, finnes ingen alternativer i 14-15.000 kr-prisen som kan måle seg IMO utifra tekniske spesifikasjoner og brukererfaringer/tester jeg har lest. (bare IMO).

 

80GB 5400/60 GB 7200RPM, 1024MB-400mhz ram, 8X DVD-+/-R-RW-dual layer brenner, RM 9700 128MB GPU, 2.0Ghz P-M til under 15.000,-

SXGA+ ( 1400x1050) 15" skjerm.

 

Ang. Ferrari, den er ikke noe spesiellt bra med tanke på støy og kort batterilevetid når man nå får lydløse Centrino-maskiner med 4 timer batteritid og bedre ytelse enn 3400 modellen overall til under 15.000. Ferrari kommer som standard med 4200RPM disk, det er tregt.

Fin og se på, men synes aldri Ferrari har vært noe "top state-of-the-art" i ytelse til og med fra første dag de kom ut på markedet.

Du får bråkete P4 3.6ghz bærbare desktopkiller-maskiner med like kort batteritid som Ferrari, som yter raskere hvis vi her tenker kun på CPU-kraften og ingenting annet.

CPU-kraften alene er stort sett det eneste som er "rått" på Ferrari rent teknisk sett, det og designen for de som liker den slags design.

 

Alt kommer til å bli Speedstep-basert/strømsparende/lyddempet dobbelkjerne, 64bit og Centrino 2/3 gen.-basert etterhvert de neste årene uansett, det gjelder desktop-maskiner også, ikke bare bærbare.

Lydløst og strømsparende er blitt en hype produsentene har slengt seg på for alvor nå i løpet av de siste 5-6 mnd virker det som.

 

Mulig jeg er på bærtur.

 

Karmacom

Endret av Karmacom
Lenke til kommentar
Aopen 1557-GLS basert modell fra psdata eller netshop, finnes ingen alternativer i 14-15.000 kr-prisen som kan måle seg IMO utifra tekniske spesifikasjoner og brukererfaringer/tester jeg har lest. (bare IMO).

 

80GB 5400/60 GB 7200RPM, 1024MB-400mhz ram, 8X DVD-+/-R-RW-dual layer brenner, RM 9700 128MB GPU, 2.0Ghz P-M til under 15.000,-

SXGA+ ( 1400x1050) 15" skjerm.

 

Karmacom

hva med bygg-kvaliteten?

holder den IBM-standard....

Lenke til kommentar
Aopen 1557-GLS basert modell fra psdata eller netshop, finnes ingen alternativer i 14-15.000 kr-prisen som kan måle seg IMO utifra tekniske spesifikasjoner og brukererfaringer/tester jeg har lest. (bare IMO).

 

80GB 5400/60 GB 7200RPM, 1024MB-400mhz ram, 8X DVD-+/-R-RW-dual layer brenner, RM 9700 128MB GPU, 2.0Ghz P-M til under 15.000,-

SXGA+ ( 1400x1050) 15" skjerm.

 

Karmacom

hva med bygg-kvaliteten?

holder den IBM-standard....

lang ifra....Aopen 1557 eier ikke byggekvalitet

Lenke til kommentar
Aopen 1557-GLS basert modell fra psdata eller netshop, finnes ingen alternativer i 14-15.000 kr-prisen som kan måle seg IMO utifra tekniske spesifikasjoner og brukererfaringer/tester jeg har lest. (bare IMO).

 

80GB 5400/60 GB 7200RPM, 1024MB-400mhz ram, 8X DVD-+/-R-RW-dual layer brenner, RM 9700 128MB GPU, 2.0Ghz P-M til under 15.000,-

SXGA+ ( 1400x1050) 15" skjerm.

 

Karmacom

hva med bygg-kvaliteten?

holder den IBM-standard....

Den er visstnok grei ifølge alt jeg har lest hittils til den prisen, litt billig plastfølelse her og der, men kan ikke sammenlignes med f.eks IBM og dyre maskiner med skikkelig feel/look utad. Vil allikevel påstå at den er ikke noe dårligere enn fujitsu eller zepto (eller Ferrari), alle de er halv-billig plast-følelse hele bunten, men egentlig har sånnt aldri plaget meg. Det er smak og behag.

 

Uansett kan du ikke se bort i fra at tyngre dyrere IBM-modeller er bortenfor smak og behag-prinsippet, plasten/dekselet og annet materiell de bruker til deksel osv er dyrere, sterkere og bedre, knirker mindre.

 

IMO er det stort sett bare IBM som holder IBM standard i dag, alt annet av DELL/HP/Siemens/Acer/Aopen/Asus osv osv. er litt billigere materiell på skallet.

 

Men igjen, rent estetisk er jo smaken som baken. Veldig mange synes IBM ser veldig fint og corporate, tungvekter ut. Mens jeg f.eks har alldri likt designet til IBM sånn utseendemessig, for svart og firkantet oftest synes jeg. (får litt Volvo-følelse av IBM-design). Så der ser du, smaken er som baken :D

 

Jeg synes ASUS sine bærbare seg bra ut, Aopen 1557 ( den metalllyse innerdel modellen, ikke den med svart inni, den er stygg synes jeg ).

 

HP er for plastic synes jeg, faket "metal"

Zepto synes jeg er også ganske stygg pga det svarte inni med metallstripen, skulle heller vært sølv inni hele som på Aopen.

Medion er vel noen av de styggeste synes jeg.

Ferrari er "gutte"-plast-PC synes jeg, ser lite seriøst ut,

Imac/Powerbook synes jeg har en fin design, men jeg liker ikke OSX/Mac OS desverre.

 

Bare litt redd for at noen blir litt fornærmet, nå snakker jeg ikke om kvalitet,

men bare rent smak estetisk hva jeg liker / ikke liker utseendemessig, og smaken min er ikke noe bedre enn andres.

 

Karmacom

Endret av Karmacom
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...