ådne Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Hei! Jeg har slettet alt på en pc inkludert windows, og skal innstalerer windows. Det står at den er "designed for windows millenium" men jeg trenger vel ikke innstalere det fordiom? Men det som er problemet er: Jeg setter inn en windows xp cd: Feilmeldingen "invalid system disk, replace the disk, and then press any key" kommer opp, og hvis jeg prøver å ta den ut og inn eller av og på så skjerakkurat det samme! Jeg har osgå prøvd med windows 95, men det samme skjer der og! Må jeg ha windows millenium? Hvis ikke hva skal jeg da gjøre? På forhånd takk! Lenke til kommentar
.V. Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Du må inn i BIOS og sette den til å boote fra cd. Vanligvis går du inn i bios ved å trykke DEL eller F1 under oppstart. Lenke til kommentar
ådne Skrevet 6. november 2004 Forfatter Del Skrevet 6. november 2004 Har satt den til å boote fra cd-rom, og fikk det til nå. Vet ikke hvorfor det ikke virket i begynnelse? Lenke til kommentar
.V. Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Fordi installasjonsprogrammet som lå på cden ikke startet. For å starte det måtte du boote fra cden... Lenke til kommentar
ådne Skrevet 6. november 2004 Forfatter Del Skrevet 6. november 2004 Hadde jo satt det til å boote fra cd'en før jeg spurte her! Hva kan grunnen være da? Lenke til kommentar
MiteS Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Hvordan "slettet" du alt som var på disken? Jeg hadde også en maskin som var "designet for WinME", men jeg hadde ikke no problem med å formatere og installere WinXP på den. Har du kanskje en piratkopi av windows på den cd'en? Det hender slike kopier ikke er 'bootable' dvs at den ikke starter installasjonen i oppstarten og du får ett stort problem etter du har formatert. Hvis du har en piratkopi så leser du i .nfo fila om den er bootable. Hvis den ikke er det må du skaffe deg en bootable cd. Lenke til kommentar
.V. Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Hmm, kanskje du valgte Exit without saving eller noe sånt første gangen? Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Hmm, kanskje du valgte Exit without saving eller noe sånt første gangen? Min teori også. Du kom litt før meg. Lenke til kommentar
ådne Skrevet 6. november 2004 Forfatter Del Skrevet 6. november 2004 Jeg satt den til å boote en gang før jeg la innlegget så det kan ikke være at jeg har valgt exit without saving... Den er heller ikke brent, men lånt av en kamerat så det kan det heller ikke være! Noen som har noen andre forslag til hva det kan være? Lenke til kommentar
.V. Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Så lenge det funker nå så er det vel ikke så viktig... Lenke til kommentar
ådne Skrevet 7. november 2004 Forfatter Del Skrevet 7. november 2004 Nei, det er ikke så viktig, men hadde vært morsomt å få vite! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå