Gå til innhold

Operativsystemet Microsoft XP pro

Albra

Anbefalte innlegg

:cry::dribble:

Har hatt problemer med å få den ene maskinen til å akseptere og installere Xp.

Har formatert og startete med tom maskin, har oppgradert fra win98. Men nei får ikke installert xp. Alt dette er på en helt ny maskin. Den andre maskinen tar alle programmer og os.

Har formatert og partisert til den store gullmedalje.

Det som skjer er at jeg får en blåskjerm med feilkode på og det var når installeringen var kommet så langt at den skulle starte å kopiere filer. Nå er dette en stund siden og jeg husker ikke feilkoden. Søkte på nett med det nummer var på microsoft sine sider og leita, men nei finner ingenting. Ringte mange kloke mennesker......men nei ingen løsning....(kaste maskinene ut av vinduet kanskje). :no:

Måtte tilslutt bare gi opp og installere den gamle Win 98, og den surrer og går. Men problemet ble jo ikke løst...hm prøver å installere fra win 98, og det går bra helt til maskinnen skal restarte etter å klargjort installasjons programmet. (første restart). Da vil ikke installasjonsprogrammet reagere, så jeg må restarte maskinen manuelt.

Under oppstart må jeg velge mellom windows oppstart eller installasjon av xp, og velger det siste. Installasjonsprogrammeringen klargjøres i den blå skjermen. Og følgende melding kommer opp:

Oppstod feil <0> på linje 1768 i d:\nt\base\boot\setup\arcdisp.c.

På min d, disk ligger ingen programmer, kun private bilder og brever etc.

Mine cd rommer heter g og h.

Og nå har jeg noen filer og kataloger av xp på maskinen. Må vel formatere for å bli kvitt det. Og da må jeg jo prøve å installere xp for å se hva som skjer...............

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har formatert og startete med tom maskin....

Har formatert og partisert til den store gullmedalje.

Hva mener du her?

Kanskje her feilen ligger, det er mange som har den faste overbevisning at man må partisjonere (f.eks med fdisk) og formatere før man begynner å installere.

Det kan bli helt feil. Det er best å la installasjonsprogrammet ta seg av partisjonering. Så stryk alle partisjoner og begynn forfra.

Mulig du er klar over dette, feilen kan naturligvis være noe helt annet. Men du snakker om å installere XP fra Win98? Det høres noe desperat ut, og har kanskje ikke stor sjangs for å lykkes.

Edit: feil rekkefølge på et par ord.

Endret av hårek
Lenke til kommentar

Kan være at installasjonsCD er korrupt. Ellers ville jeg prøvd å plukke av ekstra hardware hvis jeg var deg, hvis du f.eks. har to HD'er, plukk av den ene. Du kan alltids installere PCI kort og lignende etterpå. Partisjoner og formater fra XP installasjon CD som foreslått.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...