Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Operativsystem Microsoft XP Pro

Anbefalte innlegg

:cry::dribble:

Har hatt problemer med å få den ene maskinen til å akseptere og installere Xp.

Har formatert og startete med tom maskin, har oppgradert fra win98. Men nei får ikke installert xp. Alt dette er på en helt ny maskin. Den andre maskinen tar alle programmer og os.

Har formatert og partisert til den store gullmedalje.

Det som skjer er at jeg får en blåskjerm med feilkode på og det var når installeringen var kommet så langt at den skulle starte å kopiere filer. Nå er dette en stund siden og jeg husker ikke feilkoden. Søkte på nett med det nummer var på microsoft sine sider og leita, men nei finner ingenting. Ringte mange kloke mennesker......men nei ingen løsning....(kaste maskinene ut av vinduet kanskje). :no:

Måtte tilslutt bare gi opp og installere den gamle Win 98, og den surrer og går. Men problemet ble jo ikke løst...hm prøver å installere fra win 98, og det går bra helt til maskinnen skal restarte etter å klargjort installasjons programmet. (første restart). Da vil ikke installasjonsprogrammet reagere, så jeg må restarte maskinen manuelt.

Under oppstart må jeg velge mellom windows oppstart eller installasjon av xp, og velger det siste. Installasjonsprogrammeringen klargjøres i den blå skjermen. Og følgende melding kommer opp:

Oppstod feil <0> på linje 1768 i d:\nt\base\boot\setup\arcdisp.c.

På min d, disk ligger ingen programmer, kun private bilder og brever etc.

Mine cd rommer heter g og h.

Og nå har jeg noen filer og kataloger av xp på maskinen. Må vel formatere for å bli kvitt det. Og da må jeg jo prøve å installere xp for å se hva som skjer...............

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PC-en klarer XP, er jo nesten ny og ble sattsammen og kjøpt for å klare det. Så det er ikke det som er problemet. Noen snakket at man måtte fjrene eller stille om noe om "protection mode" i bios. Kan ikke finne noe som hetyer det, men så er heller ikke bios min side.

Det eneste som kan fjernes av hardware er den ene CD-romspilleren og floopy d. st. Er det sansynlig at de kan skape problemer. Har prøvd at installere fra begge cd spilleren men med samme reultat. Noen sa at det kunne være problemet.

Har en PC til som jeg har brukt Win 95 98 ME og nå går den på XP. Den har faktisk mindre prossor og Ram enn den nye.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

:cool::):cool:

Hei alle sammen !

Problemet er løst.. by me..

Jeg har en Ram på 512 og den sto i slot 1. Byttet den med en 256 RAM som sto i en annen maskin og det var det. Nå tror alle at det er feil med den rambrikken. Ja det trodde jeg også. Så derfor putta jeg den inn i den andre maskinen og den funket.

Tok så 512 brikken ut og satte den i slot 2 på den første maskinen virker fortsatt. Men jeg må jo ha 256 brikken tilbake i den andre maskinen, og flyttet den over. begge maskinene virker enda. Men som en siste test så flyttet jeg 512 brikken far slot 2 til slot 1: Resultat maskinen ville ikke starte, men alt virer ok når den står i slot 2.

Det som er litt spesielt er at Hovedkortet er av samme type og merke i begge maskinene, bare forskjellig versjon.

Det er sikkkert en forklaring på det men hovedsaken er at det virker, Har forsøkt både med XP pro og XP Home.

Ha en fortsatt fin RAM dag...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...