Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nextgentel, adsl echo eller shdsl delta i Trondhe?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal snart flytte til Trondheim og studere på Ntnu. Har sett litt på internett leverandører og Nextgentel har jo studenttilbud :yes: Jeg bruker internett mest til å laste ned masse greier fra torrent sider :whistle: Spiller ikke noe særlig, men det er jo bestandig ok å ha en grei ping.

Jeg har tidligere hatt tilgang til 1 mb sdsl og likte det veldig godt. Så det jeg lurer på nå når Nextgentel er tilgjengelig er om adsl echo er det beste altarnativet siden jeg liker å laste ganske mye filer? Eller er det slik at jeg ikke får så bra nedlastingshastighet fra andre torrent brukere når jeg har dårlig uthastighet sånn at sdsl er beste alternativet? Eller er det noen tekniske ting som gjør at det ene alternativet er bedre enn det andre?

Prøvde forresten å søke men fant ingen som hadde spurt noe ang dette spørsmålet :innocent:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er selv student i trondheim og har NGT Delta 2400. Studentprisen er på 398,- uten binding er et knallbra tilbud. Reell hastighet er faktisk opp mot 3MBits.

Bodde før på studentbyen voll, der det er 100MBits linje. Er seff litt nedtur å gå ned til 2400, men om man ikke laster ned MYE holder det lenge. Du får rabatt på Echo også, se www.ngt.no/avtaler/ntnu for alternativene.

Om linja er det viktigste bør du vurdere å flytte på studentby, der du får 10 eller 100MBits full duplex for en rimelig penge.

Endret av okvangar
Lenke til kommentar

Jeg har allerede fått meg en leilighet som er et 3 km unna ntnu, hadde ikke så veldig lyst å bo i studentbyen. Echo er kanskje litt drøyt ja, men det er jo bare 100 kr dyrere enn delta da :roll: Og jeg liker å laste litt :thumbup:

Jeg vet at det ikke er tlf i leiligheten, må jeg betale enda mere enn 498 i etablering da? Jeg har også hørt noe om at ip telefoni er inkludert i echo, kjenner dere noe til dette?

Lenke til kommentar

Om du får ip-telefon inkludert i echo aner jeg ikke, men bruker selv softphone fra teleVoIp, noe som fungerer utmerket. Det fine med nextphone er at man får ekstra båndbredde på kjøpet.

Med Echo er du forøvrig ikke garantert 8MBits, siden det er avhengig av avstand til sentral. Du kan jo ende opp med 4.. Legger til at NGT er et helvete når ting ikke funker, mtp. support, regninger osv :nei: . Linjene er derimot supre :):nei:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...