Gå til innhold

Video in - video out (hva er forskjellen?)

Tabbe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

tv-inn: parabol/antenne/video/dvd sender signaler til pc'en din... fungerer på samme måten som et generelt tv-kort...

tv-ut: pc'en din sender signaler til f.eks et tv, du kan se divx++ på tv'en :smile:

Eg skal ha Gainward ti4200 128mb, som har tv-inn!! gleder meg :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-24 21:15, las^se skrev:

tv-inn: parabol/antenne/video/dvd sender signaler til pc'en din... fungerer på samme måten som et generelt tv-kort...

Øhm, ikke nødvendigvis. "Tabbe" spør om video-inn, ikke tv-inn. Forskjellen er at "tv-inn" som du kaller det, som video-inn på et TV-kort, vanligvis innbefatter en(/flere) tuner(e), mens et gfx-kort med video-inn ikke nødvendigvis har tuner.

Dvs at sistnevnte kun kan typisk ta inn en videostrøm og lagre/vise den, mens førstnevnte kan gjøre noe med en "inn-strøm", f.eks demultiplekse inn-strømmen til forskjellige tv-kanaler.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-25 00:35, Tabbe skrev:

Så om jeg bare skal bruke mitt grafikkort til spill og ikke tv-titting eller andre saker trenger jeg da ikke bry meg spesielt om "video-inn og video-out"?

Nei, hvorfor i alle dager skulle du ha bruk for video-inn/ut da? Men DVI-grensesnitt er _veldig_ kjekt å ha.

--

LarsChr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...