perbe Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Jeg ser at MPX selger slike plater for 40 kr / 10 stk. Kodak lover 100 års levetid på disse. Noen som har testet platene ? Fungerer de i vanlige cd-brennere? Er det mulig å brenne disse som "data-cd" eller er de bare til musikk ? - Per Lenke til kommentar
Elf_ Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Kan brenne hva som helst på de har brent ca 20 stk så har ikke noe særlig grunnlag og uttale meg på men har aldri hatt noen problemer med de. Har lest en del steder at de regnes som veldig bra CD høy levetid + at de gjør ikke slik som noname platene mine gjør fra tid til annen, mister en stor del av sølvlaget slik at man kan se gjenom platen. Heller aldri opplevd cyclic redundency error på disse. Noe som også ofte kommer på noname platene mine. (også kjent som platene jeg gir bort når noen skal ha brent noe. Da selvfølgelig bare backup av ting de tar med når de kommer på besøk) Lenke til kommentar
letmein Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 litt ned her så står d en semi grei forklaring på forskjellige CD-R http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=31019&forum=62 Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Det er ikke noe problem å bruke Audio cd'er i en data-brenner. Det eneste problemet er at audio cd'er vanligvis ikke er sertifisert for så høy hastighet. Kodak Gold Ultra (data cd) regnes som noe av det beste som finnes når det gjelder holdbarhet, men jeg vet ikke om audio cd'ene er like gode. Man snakker vel om 200 års holdbarhet for disse, Mitsui garanterer ihvertfall 200 år for sine Gold Ultra cd'er. Hvem selger forresten Mitsui i Norge? Lenke til kommentar
perbe Skrevet 31. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2002 Jeg kjøpte noen plater. Platene fungerte greit, men de støtter ikke mer enn 4x. Jeg har en CD-spiller som er litt kresen på plater. Den likte ikke platene som var brent i 4X, men de som var brent i 1X fungerte veldig bra. Det at platene har 100 års levetid er positivt. Så disse kan anbefales til de som vi ha gode kopier av musikken sin, men som ikke bryr seg om det går raskt.. En anne negativ ting var at platene ikke likte "overburn" klarte ikke mer enn ca 30 sekunder over kapasiteten til platene. (75 min maks) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå