Gå til innhold

jeg vil bli sterk...noen tips?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg er veldig enig med f.eks. det Stektfisk og andre har skrevet her. Hold deg unna ren vekttrening.

Dagens :!:

Å ja? På hvilken måte var dette dagens? Har du andre synspunkter kan du jo kanskje komme med disse?

Sier det gjerne igjen, en del her sier fornuftige ting, disse er jeg enig med.

Så har man jo også disse som sier (mildt sagt) mindre fornuftige ting, disse er jeg ikke enig med..

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

hvis den svakeste jenta i klassen din tar deg, da har du et problem!

veier kun 48 kg å er 14 år enda et problem. siden du veier bare 48 kg tipper jeg på at du er ganske tynn også?

man kan ikke trene og bli sterk når man er så tynn. det er rett og slett farlig! og du er bare 14 år, vent til du er litt eldre og legg på deg litt så kan du begynne og trene

Endret av Grievdus
Lenke til kommentar
man kan ikke trene og bli sterk når man er så tynn. det er rett og slett farlig! og du er bare 14 år, vent til du er litt eldre og legg på deg litt så kan du begynne og trene

6638582[/snapback]

Spørs om trådstarter har samme problem lenger. Se når tråden ble opprettet.

Man kan trene og gå opp i vekt når man er 14 år, jo.

Lenke til kommentar

6638582[/snapback]

Spørs om trådstarter har samme problem lenger. Se når tråden ble opprettet.

Man kan trene og gå opp i vekt når man er 14 år, jo.

6638830[/snapback]

han burde kansje gå mer opp i vekt før han begynner og trene ;)

Lenke til kommentar
blir ikke så veldig mye sterkere av 30 reps, litt mer utholden bare.

Tar du 30 reps flere ganger blir det bra. f.eks 3x30 som jeg sa i sted. Det hjelper. Alt hjelper så lenge du blir helt utslitt i armene.

3097881[/snapback]

Helt utslitt i armene blir du av å nappa løken i 8 timer også. Men blir du sterkere? Nei! Ser du sterkere ut? Nei!

Kan du nappe løken 9 timer neste gang? Sikkert..

Som gutta her sier; det du trener her er bare utholdenhet.

Beviset på dette kan du få når du står foran speilet ditt og ser på armene dine. :p Ganske riktig så er ikke høyrehånda noe kraftigere enn den venstre :p

Skal du legge på deg muskler må ta tunge vekter som er så heavy at de lager små brister i muskelfibrene dine. Når disse repareres av protein kombinert med riktig kosthold - får du større muskler. Du skal maks kunne klare å løfte vekten 6-8 ganger à 3 reps.

Men jeg støtter opp om de andre 100% attn at han bør vente til han blir 16. Jeg tror nemlig -ikke- det er uten grunn at alle treningssenter i Norge opererer med 16 års aldersgrense for trening.

Endret av Patience
Lenke til kommentar
Det er poengløst å trene med de samme lave vektene på 20-30 reps over lengre tid. Som nevnt øker du muskelens utholdenhet, men verken styrke eller volum blir særlig bedre.. Kroppen blir vant til belastningen og vil derfor ikke gi musklene noe grunn til å vokse, så gjør tungt. Og øk vekta så ofte du klarer..

3099550[/snapback]

Er ikke helt enig med akkurat dette. Det er dokumentert at hvis du tar armhevinger og sakte økter repitisjoner får du et enorm treningsgrunnlag og en god framgang når du begynner å ta feks benchpress.

Av egen erfaring (noen år tilbake) så var jeg veldig svak en stund ,men jeg tok 4.5kg som bicepscurl annenhver dag med veldig mange repetisjoner (et par hundre). Når jeg kom hjem så klarte jeg over 15kg i bicepscurl mot rundt 7kg før.. Det gikk også 2mnd til så klarte jeg å ta 20kg i bicepscurl. (en arm selvfølgelig).

Lenke til kommentar

Vær inspirert og motivert, så er det alt du trenger, resten kommer av seg selv, hehe.

Fra spøk til fakta: Skaff deg wheyprotein og bare tren maksimalt, eksplosivt med vekter. Etter 2 måneder vil du se at det er veldig effektivt, og da mener jeg "VELDIG" effektivt hvis du er tøff nok til å trene hver dag uten restitusjon nesten. Men husk, det er når du hviler at du bygger opp muskler, og det er når du trener at du bryter dem ned. Har du ikke råd til wheyprotein kan du kjøpe cottage cheese og ha på brødskiva hver dag og så kan du spise kyllingfilet til middag.

Men ikke bli fanatisk når det gjelder kosthold. All mat kan spises, når alt kommer til alt, så er det antall kalorier som teller og hvor mange du forbruker helhetlig. Med unntak av sukker og raske karbohydrater som gjør at blodsukkeret stiger og faller og det gjør deg SKIKKELIG sulten og kan ødelegge motivasjonen din. Sukker er også en mineraltyv, så prøv å unngå det. Kutt ut all cola og annet søtsaker. Du kan i ny og ne spise en kokesjokolade.

Endret av Databamse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...