stektfisk Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Ja men da var du nok ganske høy som 14åring... Her er det snakk om en person som helt sikkert ikke er ferdig utvokst. Les øverst... Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 stektfisk: Kan du vise til noe fakta eller forskning som underbygger påstandene du kommer med? Tenker på det du skriver i denne tråden og i "Gutter 12-14 som vil bli "sterke" se her!" tråden din. Lenke til kommentar
MacManus Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Jeg var vel like høy som deg, hvis ikke høyere, som 14 åring. Jeg begynte å ta situps hver kveld. I ca 3 min. Så økte jeg til 5 min og nå tar jeg ca 7-10 min (avhengig av hva jeg orker) hver kveld. Det hjelper veldig på. Armhevninger er veldig effektivt for kroppstyrke. Trener nesten hver del i overkroppen. Se om du kan skaffe deg noen vekter på ca 3-4kg og ta 3x30 hvis du klarer. Ta til du ikke makter å løfte vektene mer, så pauser du litt og gjør det samme igjen og helst en gang til. Du vil være helt ødelagt i armene etterpå men du vil blir sterkere etter hvert. Lenke til kommentar
M`kululu Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 blir ikke så veldig mye sterkere av 30 reps, litt mer utholden bare. Lenke til kommentar
MacManus Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 blir ikke så veldig mye sterkere av 30 reps, litt mer utholden bare. Tar du 30 reps flere ganger blir det bra. f.eks 3x30 som jeg sa i sted. Det hjelper. Alt hjelper så lenge du blir helt utslitt i armene. Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 9. november 2004 Forfatter Del Skrevet 9. november 2004 viste ikke helt hvor mye vektene mine veide, så da veide jeg de og de viste seg å være på 2,5kg...burde jeg fortsatt kjøpe tyngre? Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Det er poengløst å trene med de samme lave vektene på 20-30 reps over lengre tid. Som nevnt øker du muskelens utholdenhet, men verken styrke eller volum blir særlig bedre.. Kroppen blir vant til belastningen og vil derfor ikke gi musklene noe grunn til å vokse, så gjør tungt. Og øk vekta så ofte du klarer.. Lenke til kommentar
stektfisk Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Peterman skrev: | stektfisk: Kan du vise til noe fakta eller forskning som underbygger påstandene du kommer med? Tenker på det du skriver i denne tråden og i "Gutter 12-14 som vil bli "sterke" se her!" tråden din. Det er et kjent faktum at hard trening med eller uten vekter men spesielt med har en negativ virkning på kroppen til en ung gutt. (vekst, slitasje, ol) Jeg føler ikke at det er min oppgave å skaffe bevis for dette i og med at dette ikke bare er min personlige mening, men også de fleste trenere og legers mening. Om du ikke tror meg så er ikke mitt problem... Ring legen din og spør han/hun om dette området eller søk etter dette på på internett. Det er garantert sider der ute som vil gi deg den informasjonen du er ute etter. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Hvis du har lite treningsalternativer vil jeg anbefale at du tar Pushups og Situps. Men det hjelper ikke og slurve gjennom repetisjonene, de skal gjøres skikkelig. Vil også anbefale deg og kjøpe nye vekter så du kan ta mange kjente øvelser med som Arnoldpress osv.. Lenke til kommentar
M`kululu Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Peterman skrev: | stektfisk: Kan du vise til noe fakta eller forskning som underbygger påstandene du kommer med? Tenker på det du skriver i denne tråden og i "Gutter 12-14 som vil bli "sterke" se her!" tråden din. Det er et kjent faktum at hard trening med eller uten vekter men spesielt med har en negativ virkning på kroppen til en ung gutt. (vekst, slitasje, ol) Jeg føler ikke at det er min oppgave å skaffe bevis for dette i og med at dette ikke bare er min personlige mening, men også de fleste trenere og legers mening. Om du ikke tror meg så er ikke mitt problem... Ring legen din og spør han/hun om dette området eller søk etter dette på på internett. Det er garantert sider der ute som vil gi deg den informasjonen du er ute etter. tror de fleste tåler trening fra kanskje 14. ihvertfall 15 års alderen, men det er vel ikke nødvendig å kjøre blytunge 3'ere i bøy mark benk osv med en gang... Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Jeg føler ikke at det er min oppgave å skaffe bevis for dette i og med at dette ikke bare er min personlige mening, men også de fleste trenere og legers mening. Jeg er ikke totalt uenig i det du skriver. Jeg reagerer på måten du skriver det på. Når du fremstiller det så bastant og skråsikkert, hadde det kanskje ikke vært så dumt å ha litt fakta å vise til. Lenke til kommentar
stektfisk Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Den er grei, men du er enig i at mange av tipsene som har kommet fram her på forumet har vært ganske skremmende når de er rettet mot 14år gamle gutter? Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 (endret) Jeg ville i utganspunktet tenkt meg om flere ganger før jeg fulgte treningstips fra et hardware-forum Endret 12. november 2004 av Peterman Lenke til kommentar
stektfisk Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Peterman Skrevet 12/11/2004 : 23:10 Jeg ville i utganspunktet tenkt meg om flere ganger før jeg fulgte treningstips fra et hardware-forum wink.gif Hehe, så sant så sant By the way, hvordan quoter jeg ordentilg? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Peterman Skrevet 12/11/2004 : 23:10 Jeg ville i utganspunktet tenkt meg om flere ganger før jeg fulgte treningstips fra et hardware-forum wink.gif Hehe, så sant så sant By the way, hvordan quoter jeg ordentilg? Oppe i høyre hjørne av hvert innlegg. Lenke til kommentar
Bach Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Er jævlig surt å være "pinglete". Sjøl veide jeg 43kg og var 148cm høy da jeg begynte på ungdomsskolen. Det hadde ihvertfall hjulpet meg veldig lite om noen sa det ville gå seg til om noen år. Trena rimelig hardt med vekter fra 16-18 år. Den siste halvcentimeter'n vokste jeg mellom 18 og 19 år. Kun tung vekttrening er nok ikke bra. Men en kombinasjon har ingen vondt av. At noen på fult alvor mener det er farlig å trene er helt på trynet. Bruk "løse" vekter og styr unna apparater. Da begrenser det seg selv hvor mye du klarer å løfte. Start med lette vekter og vær veldig nøye med å løfte riktig. Finnes mange bøker om kroppsbygging med treningstips og gode startprogrammer. Min trening var (og er fremdeles) en kombinasjon av vekttrening, løping (helst på ujamt underlag, typ skog), sykling, rulleskøyter og "strekk&bøy". God ballanse og kroppsbevissthet er viktig uansett hva du driver med. Ta en titt innom steder hvor de trener feks JuJitsu, Capoeira eller TaiChi og sjekk om det er noe du synes ser artig ut. Det finnes flere måter å være sterk på. Store muskler er én måte. Det viktigste etter min mening er å ha en kropp en sjøl er komfortabel med. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 jeg er 14 år å ganske lei av å bli kalt pingle....veier ca 45kg og er 170cm høy og den svakeste jenta i kl tar meg i håndbak har begynt å ta 50 sit ups hver dag...det hjelper på magemusklene ser jeg... men vil gjerne bli sterk i armene...har en vekt på 1kg trur jeg som jeg tar 50 på hver arm hver dag...det har jeg drivi med i ca en måned, men jeg ser ikke at det hjelper... kan noen hjelpe meg? er for ung til å gå på studio.... noen tips? Trener du med for lette vekter opnår du ikke stort mere enn slitasje på scener. 20-25 repetisjoner er brukbart, peis på med vekter inntil du ikke klarer mere enn rundt 20 repetisjoner. Armhevinger er også veldig bra trening, for hele overkroppen. Kosthold er forresten viktig når en trener, dess mere en trener dess viktigere er det å ha ett sunt og variert kosthold. Selv eter jeg sunt 5 dager i uken, til gjengjeld gyfler jeg innpå alt mulig drit og brus når det er helg =) Lykke til. Lenke til kommentar
stektfisk Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Mitt personlige råd er å drive med en "naturlig" idrett hvor du bruker hele kroppen og ikke bare trener enkelte deler av den. Er det virkelig ikke flere her på forumet som støtter mitt syn? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 (endret) Mitt personlige råd er å drive med en "naturlig" idrett hvor du bruker hele kroppen og ikke bare trener enkelte deler av den.Er det virkelig ikke flere her på forumet som støtter mitt syn? Les alle mine poster og finn èn plass hvor jeg støtter jern. Selv trener jeg kun svømming i tillegg til litt push-ups, sit-ups, dips, hang-ups, rygg-ups ol. innimellom. Endret 14. november 2004 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå