Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Internett gjennom switch

Anbefalte innlegg

Heisann..

Vi er noen som skal ha lan også har vi koblet til internett gjennom switchen vår!

Men problemet er at den pcen som internetten blir brukt til til vanlig bare funker med internett, mens de andre pcene ikke får internett selv om de tar på motta automatisk ip adresse!

Jeg har Telenor Online ADSL 704/128 kbps!

Må bruke brukernavn og passord når jeg logger meg inn!

Hva er problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann..

Vi er noen som skal ha lan også har vi koblet til internett gjennom switchen vår!

Men problemet er at den pcen som internetten blir brukt til til vanlig bare funker med internett, mens de andre pcene ikke får internett selv om de tar på motta automatisk ip adresse!

Hva er problemet?

Hvis du skal ha flere på nett og har Stjelenor, må du ha router.

Lenke til kommentar

Ja det stemmer, men du kan bruke din egen pc som router..

koble DSL til switch, din pc til switch og de andre, ring opp fra din og del oppkoblinga på "egenskaper" og vips og hu og hei og du er en levende router :D

Alle må annektere IP automatisk selvfølgelig.. domenet blir som standard MSHOME.net..

Lenke til kommentar
Heisann..

Hva er problemet?

Dette er delvis feil

Telenor har sendt ut modem med router-funksjon siden mars om jeg ikke husker feil.

Er det et modem før dette, så må man ha en router (maskin eller boks el.), er det modem etter dette, så skal det fungere med switch og ip=auto.

Når du, bonna_forre, sier du bruker bnav/pass for å logge deg på nett, høres det ut som et adsl-modem uten router-funksjonalitet.

Endret av vembi
Lenke til kommentar
Heisann..

Hva er problemet?

Dette er delvis feil

Telenor har sendt ut modem med router-funksjon siden mars om jeg ikke husker feil.

Er det et modem før dette, så må man ha en router (maskin eller boks el.), er det modem etter dette, så skal det fungere med switch og ip=auto.

Når du, bonna_forre, sier du bruker bnav/pass for å logge deg på nett, høres det ut som et adsl-modem uten router-funksjonalitet.

Ja, altså må du ha router :!:

*kverulerer*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...