Gå til innhold

T630 henger seg

Broseen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde en T630 før, og kjøpte den med engang den kom.. Oppdaterte aldri firmware, og telefonen har ikke hengt seg *EN* eneste gang.

Jeg og dama har nå hatt en K700i en stund, og har aldri opplevd at telefonene har hengt seg (begge har firmware R2L001).

Men det du evt. kan/bør gjøre, er og dra innom et Sony Ericsson Service Center og få oppgradert firmwaren/re-flashet firmwaren på telefonen. Dette er gratis, dersom du fortsatt har garanti (noe du skal ha, siden T630 ikke er 1 år gammel enda).

Endret av bidz
Lenke til kommentar
Sony ericsson t610 og t630 er noe vrak og er kjendt for å suge.

Saklig innlegg.

Kanskje ikke så sakelig men sant! ;)

Nå har aldri jeg vært plaget med at min T630 har hengt seg, men bortsett fra det så er telefonen noe dritt.

Kan det ha noe med gammelt SIM kort?

Lenke til kommentar

Hadde nettop min jobbtelefon en t630 på service for samme problemene. treg, brukte mye batteri og låste seg noen ganger pluss noen ganger restarta den. Fikk den tilbake og alt var greit i et par uker. Nå er problemene der enda. Det mest plagsomme er den blir såååå treg når jeg skriver sms. Bare skrevet et par linjer så kan jeg lage meg middag mellom orda... :p

Lenke til kommentar

Kan det ha noe med gammelt SIM kort?

Jobba som Telenor forhandler, og gammelt sim er en stor synder...

Noen av de eldste simkort er basert på tlf med 5V og dagens er i snitt på 3,6V

Simkortet trekker mer strøm enn nødvendig, og det får telefoner til å fryse.

På Telenor sine kort kan man selv lese av alder på kortet

De siste to tall på 2. linje sier hvilket årstall de er produsert.

alle Telenor kort begynner med på første linje

89470 standar

XXXX02(årstall)

xxxxx her indikerer de tall

xxxxx om hvem bruker er

En T630 burde ikke ha eldre enn 01, men for Telenor kunder er det gratis med nytt sim kort som kan inneholde flere tjenester.

F.eks. mobilhandle, større lagring, kort etter 04 har 210 nr plasser.....

Men ny FW er ikke å forakte heller :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg har også en T630 og 7 og 9 tasten har låst seg :no: Må trykke hardt for at det skal funke.

Har aldri mista tlf'en eller noenting...

noen som vet hvorfor?

Ikke for å forhåndsdømme, men taster som ikke funker tyder i 9 av 10 tilfeller på fuktskade....

På SE T610/30 har de øverste knappene slutta å virke pga sw, men har ikke hørt om bare de nederste...

Har du noen form for anntydning til grønnfarge på kobberkontaktene dine ved ladekontakten?

Lenke til kommentar
De knappene på t630 synes jeg det hele tiden det er noe galt med. Bare de ligger i lomma og det kommer litt sand knappene.

Gizmo: Hvordan sjekke Netcom simkort da?

Sorry sent svar,

men ang NetCom..... Hakke peil

Var kun Telenorforhandler, ikke annet

Send en mail til dem, eller sjekk med en forhandler

Lenke til kommentar
Hadde en T630 før, og kjøpte den med engang den kom.. Oppdaterte aldri firmware, og telefonen har ikke hengt seg *EN* eneste gang.

Jeg og dama har nå hatt en K700i en stund, og har aldri opplevd at telefonene har hengt seg (begge har firmware R2L001).

Men det du evt. kan/bør gjøre, er og dra innom et Sony Ericsson Service Center og få oppgradert firmwaren/re-flashet firmwaren på telefonen. Dette er gratis, dersom du fortsatt har garanti (noe du skal ha, siden T630 ikke er 1 år gammel enda).

Hvor finner jeg et Ericsson Service Center i Oslo da?

Lenke til kommentar

Hvor finner jeg et Ericsson Service Center i Oslo da?

Nordialog Skøyen

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Er det så mye problemer med de? Jeg har hatt T610, og den hang seg ALDRI opp.

Det du må gjøre er i hvertfall:

Du må la den ligge litt når du skrur den på, i tilfelle den jobber veldig ( hvis du har 100 meldinger eller noe sånt som skal inn når du slår den på ) Etter å ha latt den ligge litt prøver du å gå inn i menyen, henger den seg opp, lar du den ligge litt og venter. Om den blir ok etter litt passer du på at du at infrarød og blurtooth ikke er slått på ( det henger seg opp på Pxxx serien innimellom, og da må du ta ut batteriet, sim-kortet og minnebrikken ) Har du lagret mye på den bør du slette det. Det er mye som ligger på telefonen som du kanskje ikke er klar over som cookis hurtigfungsjoner osv. Det er også lurt å slette alle meldingene du ikke har bruk for, alle anrop bilder ringetoner osv.

Om ingen av disse tingene virker ville jeg kontaktet Sony Ericsson. De kan du kontakte på www.sonyericsson.com ringe til 815008400 eller sende en mail til de (dette husker jeg ikke, men det ligger på sony ericsson´s hjemmesider)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...