Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Åpne port for egen IRC Server

Anbefalte innlegg

Har laget en egen IRC server som jeg kunne tenkt att andre enn bare jeg kunne logge seg inn på. :roll:

Problemet er att det går ikke ann å koble seg til IRC serveren utenfor adsl-modemet/ruteren. Det går fint på min maskin ved å bruke 127.0.0.1:PORT, men når jeg skriver inn den rette IP-adressen som serveren er satt opp til(IP-adressen til datamaskinen) får jeg bare meldingen: Connection refused. Også når jeg prøver på andre sine maskiner, kommer samme meldingen. Har prøvd å komme inn på instillingene til adsl-boksen, men har ikke passordet til den. Har prøvd alle standard-passord osv. for den men kommer ikke inn. Har ikke turt å trykke inn reset knappen for vet ikke om jeg har alle instillingene som er lagt inn. Hvordan skal jeg få andre til å komme inn på Serveren? Det er en ZyXEL Prestige 650-R-33 adsl boks. Hviss jeg må resette ruteren, hvordan finner jeg tilbake alle instillingene som låg i den før jeg resetta?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da har du nok ikke lov til å sette opp servere.

Mest sannsynlig lyder BKK sin kontrakt "forbudt med offentlig server". Det er fryktelige mange tjenester/programmer som definerest som servere, og å forby dem alle blir bare tull. Ta f.eks. en helt vanlig mIRC versjon; Den har en Ident Server som lytter på port 113, som mange store IRC nettverk krever for at du kan logge deg på :)

Eller ta mange Collaberation programmer som bruker p2p nettverk for å utveksle dokumenter, en ISP med respekt vil vel ikke stoppe dem?

Trådstarter, reset knappen er ikke særlig lurt nei. Hvis du ringer BKK så kan de sikkert hjelpe deg, om ikke noen andre på forumet her kjenner til noen andre 'standard' passord/login.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...