Okeblol Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 (endret) Har for tiden slitt litt med disklag og slikt når jeg spiller spill og har derfor lyst på mer ram. Har 2 256 brikker allerede og tenkte å kjøpe 2 512, altså 1,5gb ram totalt. Det koster riktignok endel (2300 for geil brikkene jeg ser på) så om det snart kommer en ny ram-standard er det vel litt meningsløst å bruke så mye penger da jeg mest sannsynlig skal skifte ut hovedkort og prosessor neste år Kommer det en ny standard ? (jeg har DDR nå) Er DDR2 det samme, bare at brikkene er raskere ? eller er det en helt ny sokkeltype ? Kan jeg få brukt ramen jeg har nå om ett år om jeg kjøper nytt HK da ? Endret 6. november 2004 av Jokque Lenke til kommentar
Terje82 Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Det er til nå bare intel som har kommet hk/chipset for ddr2. ddr og ddr2 går ikke om hverandre Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Skal du ha maskinen ett eller to år til så har det egentlig ikke noe å si om du kjøper og skal flytte de over. Brikkene blir nok for trege uansett når du skal bruke dem ett annet sted. Men AMD går nå over til ddr2 og intel har for lengst gått over. Så kjøp hvis du vil, men 1gb holder i lange baner, da er det nesten bedre å spare litt og så oppgradere maskinen Lenke til kommentar
Okeblol Skrevet 6. november 2004 Forfatter Del Skrevet 6. november 2004 fins det DDR2 hovedkort med socket478 ? kanskje jeg liksågodt kjøper nytt HK nå og skaffer 1 gb ram, men jeg har ikke lyst å skifte ut prosessor enda, da 2,8 ghz ikke er så verst, er ram jeg trenger Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 fins det DDR2 hovedkort med socket478 ? kanskje jeg liksågodt kjøper nytt HK nå og skaffer 1 gb ram, men jeg har ikke lyst å skifte ut prosessor enda, da 2,8 ghz ikke er så verst, er ram jeg trenger Nei det finnes ikke 478 hk med ddr2 ram. Med mindre du har overklokket, eller skal overklokke så kan du fint kjøpe 2x512MB value ram til rundt 1500kr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå