Sushigirl Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Hei! Jeg har laget en tabell i SQL +, som jeg skal ha inn i et program i Visual Basic.Net. Har koblet til med Oracle Data Adapter og Oracle Connection, og satt opp datasett, men får feilsvar når jeg prøver å velge hva den skal sortere etter i en combobox. Skal få opp tabellen i en listeboks. "Select- setninga er Select * from student order by" og valget fra comboboxen. Får opp ugyldig rolle angitt, i en label jeg har laget for feilmeldinger. Dette er i forbindelse med en skole-oppgave, og jeg har gjort omtrent det samme tidligere, har samme koder, men får likevel feilsvar. Det er ingenting i kodinga som er understreket, og har kopiert all kodinga fra forrige oppgave. Det eneste som er forskjellig er tabellnavn og valgene i combo-boxen. Er det noen som har noen anelse om hva dette kan bety? Lenke til kommentar
Rescudo Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Når du bruker Order By må du vel ha en kolonne etterpå? ORDER BY kolonne, og evt. etterfulgt av ASC eller DESC (Ascending/descending) Lenke til kommentar
Sushigirl Skrevet 6. november 2004 Forfatter Del Skrevet 6. november 2004 Ja, som jeg skrev; "Select- setninga er Select * from student order by" og valget fra comboboxen. Valget fra comboboxen er kolonnenavnet.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå