M-BS Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Jeg lurer på hva "noob" betyr. Jeg har sett at ordet er mye i bruk på forumet, og alle skriver det til hverandre når de spiller BF1942 på nett. Jeg forstår at det er noe negativt ... Jeg forsøkte å kalle dama mi "noob" her om dagen, men det hadde egentlig ingen effekt, heller ikke da jeg sa at hun var skikkelig "noobete". Lenke til kommentar
pronoob Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 noob Shortened form of "newbie," the most hilarious insult ever invented, in which a person who uses a computer game too much is ridiculing one who does not, for being "new" at the game, which of course they once were. Generally speaking, the speaker of this "insult" is one who should be on the receiving end of most insults. Commonly found in allegiance with "1337$1'331<," or "leetspeak," the accepted language of computer gaming geeks which takes a ludicrous amount of time to type. (A good deal of this definition is opinionated, given. But the definition still resides within.) "MY ARE 1337 CRO-MAGNON H4XX0R!!! MY ARE PWN J00!!! n00b!!!" Source: Fugerko.?, Dec 25, 2003 Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Jeg vil heller si: Newb(ie) = nybegynner Noob = idiot Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Nei det betyr nybegynner, men blir brukt som skjellsord. Forresten har det kommet et uttrykk til i samme gate nå: Kan du ikke curling? DU har ikke peiling på curling. - Folk sier det når noen er helt håpløse. Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Jeg vil heller si:Newb(ie) = nybegynner Noob = idiot du ja... men n00b er jo nyebgynner... kan også brukes som adjektiv og beskrive en som er veldig dårlig i det han/henne holder på med. Altså. Du trenger ikke å være ny(begynner) for å bli kalt "n00b"... Bare dårlig i det. Lenke til kommentar
M-BS Skrevet 6. november 2004 Forfatter Del Skrevet 6. november 2004 Kult, men hvordan uttales det? Er det noe man sier til folk, eller fungerer det kun å skrive det? Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Noob [nub] Fungerer å skrive det og sei det. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Det kommer fra newbie som mange sier her. Så uttales altså "newb" [njub] Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Kult, men hvordan uttales det? Er det noe man sier til folk, eller fungerer det kun å skrive det? Det er et ord du aldri skal vurdere å skjemme innvollene dine med å si! Internett- og sms-språk er noe av det verste man kan finne på å bedrive, IKKE gjør det! Vær så snill! De fleste som må se på at det skjer gir helt opp alt håp angående absolutt alt! Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 (endret) noob/newbie/nub/nabb/njuub = nybegynner, amatør Endret 6. november 2004 av Henrik2k Lenke til kommentar
b-real Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 http://www.urbandictionary.com/define.php?term=n00b&r=f Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Som sagt, så kommer det av newbie som ble til newb som igjen ble til noob. Venner av lillebror har begynt å si nabb eller noe. Det er et ord du aldri skal vurdere å skjemme innvollene dine med å si! Internett- og sms-språk er noe av det verste man kan finne på å bedrive, IKKE gjør det! Vær så snill! De fleste som må se på at det skjer gir helt opp alt håp angående absolutt alt! Helt enig. Noob var sikkert et grei ord for en tid tilbake, da det ble brukt når folk virkelig var nybegynnere og spurte masse dumme spørsmål. Nå slenges det ut i hytt og pine og har mistet både betydning og effekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå