Thorsen Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Les dette http://www.forskning.no/Artikler/2004/sept...r/1096275887.69 Dette stoffet fryser når det varmes opp og smelter når det blir kladere Lenke til kommentar
Flames Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Hmm. Tenk mulighetene man kan ha hvis man kan bruke dette til pc-kjøling? Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 (endret) Hmm. Tenk mulighetene man kan ha hvis man kan bruke dette til pc-kjøling? Eller ikke? Når en væske fryses, går den over til fast form. Den er ikke nødvendigvis kald. Hvis det var tilfelle ville nok du vært flytende nå... Med kaldt mener jeg da det et menneske vil oppfatte som kaldt. Hvis man definerer kaldt for et stoff som en temperatur i nærheten av frysepunktet, er vel mennesker ganske kalde. Denne væsken er da også kald ved ca. 70 grader. Men da blir "varm" det samme som "nært kokepunktet", og da er varmt for denne væsken (kokepunkt + noen grader), som vanligvis ville vært (kokepunkt - noen grader). Hvis du skjønner. Endret 6. november 2004 av nerdVANNA Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Hmm. Tenk mulighetene man kan ha hvis man kan bruke dette til pc-kjøling? Altså, når det blir varm stivner det til og sirkulasjonen av kjølingsmateriale forsvinner og temperaturen vil bare fortsette å øke. Hva er bra med det?? Det geniale med vannkjøling er at man hele tiden får: oppvarming - sirkulasjon - nedkjøling - sirkulasjon - oppvarming - osv. Men under oppvarmingen av det franske stoffet vil sirkulasjonen forsvinne og stoffet vil derfor ikke kunne bli kjølt ned. Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Kanskje han mente hvis det kjøles ned, at det blir til gass? Men det blir vel også upraktisk, det er vel verre å få en gass til å sirkulere enn en væske? Og jeg tror nok han tenkte på det at den fryser når den blir varm. Lenke til kommentar
Flames Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Å, jeg misforsto litt. Unnskyld meg. Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Jeg skjønner hvordan du misforsto, det er jo egentlig fort gjort. Man tenker jo vanligvis ikke på overgangen fra væske til fast form når man hører ordet "fryse". Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 7. november 2004 Forfatter Del Skrevet 7. november 2004 Hehe, var ikke ment fra min side at dette stoffet skulle brukes til kjøling av pc-er, men som en opplysning siden dette egentlig er ganske sensasjonelt Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 flames tenkte vel i de baner at stoffet ble kaldt når omgivelsene ble varme. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Hehe, var ikke ment fra min side at dette stoffet skulle brukes til kjøling av pc-er, men som en opplysning siden dette egentlig er ganske sensasjonelt Det bryter jo vel egentlig med de fysiske lovene da. ...det er jo en liten sensasjon, endelig har vi fått stoffer som faktisk er kriminelle. Lenke til kommentar
Flames Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 flames tenkte vel i de baner at stoffet ble kaldt når omgivelsene ble varme. Jepp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå