microne Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Et kjempe problem her! Skulle bare sette i en DVD-brenner til. Det enste jeg gjorde var å sette den i å plugge til. Når jeg skulle starte tenkte jeg ikke så mye over at vannkjølinga ikke startet, men så begynte DigiDoc'en min å pipe, jeg sjekka jo selvfølgelig hva det var og CPUen varm oppe i 65 grader!! Jeg skrudde jo av med en gang da jeg sysn dette var MEGET merkelig. Prøvde å starte opp igjen, da lyste "error" lampa på kontrollpanelet til vannkjøling. Jeg så også at vannkjølinga ikke "gikk" rundt. Så skrudde jeg av, sjekka kontakter og sånn, ingenting fungerte. Har også prøvd å kjøre i utluftingsmodus, men det virker som om pumpa ikke vil starte. Jeg har SELVFØLGLIG også tatt ut kontakter til brennern jeg satte inn. Har også prøvd å ta ut andre ting som krever strøm fordi jeg trodde kanskje det kunne være et PSU problem. Noen som vet hva som kan ha skjedd?? Har pumpa tatt kvelden? Jeg har et slikt vannkjølingssett Lenke til kommentar
-SandMan- Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Hvilken feilkode fikk du med error lampa...? 1x 2x 3x 4x 5x ...? Lenke til kommentar
microne Skrevet 6. november 2004 Forfatter Del Skrevet 6. november 2004 Feilkode??? Bare en rød lampe her.... Lenke til kommentar
-SandMan- Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 (endret) Ja, den røde lampa... Den blinker i sekvenser... F.eks: 2 raske blink, så lang pause, to raske, pause, to raske, osv... Quote: Instruksjonsarket til pumpa... (Fulgte med pumpa, håper virkelig at du faktisk leste dette arket, da det ineholder noe småviktig info) Red LED flashes 1x 12V-current below the tolerance 2x 12V-current above the tolerance 3x Pump is not receiving power or is not connected properly 4x Short circuit at the Pump or the cable 5x Signature of power consumption is not typical Endret 6. november 2004 av -SandMan- Lenke til kommentar
microne Skrevet 7. november 2004 Forfatter Del Skrevet 7. november 2004 den lyser KONSTANT. ingen blink.... Lenke til kommentar
Margarus Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 siden du satte i en dvd brenner så har du helt sikkert for liten psu . siden pumpa ikke for nokk strøm til å starte... se om den funker nor du plugger av strømmen til dvd brennern. vis den gjør d så må du nokk aanskaffa større psu vis du vil drive begge deler. Lenke til kommentar
Vaffelkake Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 siden du satte i en dvd brenner så har du helt sikkert for liten psu .siden pumpa ikke for nokk strøm til å starte... se om den funker nor du plugger av strømmen til dvd brennern. vis den gjør d så må du nokk aanskaffa større psu vis du vil drive begge deler. Det er ofte kjekt å lese innlegget til trådstarter, før man svarer! Når du satte inn brenneren, kan du ha kommet borti noen slanger eller koblinger? Kanskje fått en dråpe vann på kontrollpanelet eller noe slikt? Jeg ville tatt ut kontrollpanelet og koblet alt sammen under åpne forhold, og ikke inni det trange og mørke kabinettet. Hvis du har et multimeter kan du jo måle om pumpe-uttaket på kontrollpanelet, og se om den gir 12V +- Lenke til kommentar
microne Skrevet 18. november 2004 Forfatter Del Skrevet 18. november 2004 Takker mye for svar. Har dessverre ikke fått lest før nå pga sykdom. Men har snakket med Microplex og de sier de har hatt mye tull med den type kontrollpanel, så de skulle sende meg et nytt. Får se om det funker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå