Ihvon Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Hei. Hadde litt problemer med å legge inn Xp på min maskin, så jeg plugget harddisken inn i en annen pc med Xp og la inn Xp på harddisken min derifra. Men da jeg fjernet harddisken, var det fortsatt to Xp'er å velge i når jeg startet pc'en. Den ene virker selvsagt ikke, så hvordan får jeg fjernet den?? Lenke til kommentar
kamus Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Du må inn å redigere boot.ini fila. Det gjør du slik: Høyreklikk Min Datamaskin- Egenskaper-Avansert-Gå ned på oppstart og gjennoppretting. klikk på rediger for å endre oppstartstsfila. Lenke til kommentar
Ihvon Skrevet 6. november 2004 Forfatter Del Skrevet 6. november 2004 Ok. Fila ser slik ut. [boot loader] timeout=30 default=multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS [operating systems] multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /NoExecute=OptIn I booten så var den øverste den som ikke virket. Hvilken er det her? Lenke til kommentar
Ihvon Skrevet 6. november 2004 Forfatter Del Skrevet 6. november 2004 haha, jeg får NTDLR missing når jeg setter harddisken med nyinstallert Xp inn i pc'en. Dette var tydeligvis ikke metoden å gjøre det på. Lenke til kommentar
the_Marshall Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Du og jeg har kanskje samme problem? Får ikke til å boote fra cd elle? Lenke til kommentar
nree Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Du og jeg har kanskje samme problem? Får ikke til å boote fra cd elle? hørt om bios Lenke til kommentar
the_Marshall Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Har nok det ja, tror du det kan hjelper å flashe ny bios? DOS finner ikke hverken slaveHD eller cd-rom! Lenke til kommentar
Ihvon Skrevet 8. november 2004 Forfatter Del Skrevet 8. november 2004 Har fikset problemet nå. Problemet var bare at RAM'en sto i slot 3 på min egen pc så jeg satte den i slot 1 og alt funka fint, bortsett fra at jeg måtte flashe bios på grunn av litt plagsom rebooting, så virker det meste nå Har bare hatt den oppe i 1 dag, så sikker kan jeg da ikke være.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå