Gå til innhold

er dette et bra 2.1 anlegg til 2699?

Anbefalte innlegg

Z-3:

2 x kanalhøyttaler, høyre/venstre - 8.5 watt - kabel

1 x basshøyttaler - 23 watt - kabel

Z-5500:

4 x satellitthøyttaler - 62 watt

1 x senterkanalhøyttaler - 69 watt

1 x basshøyttaler - 188 watt

da blir det ca. 12 ganger kraftigere!!

men en ting til.. vet at THX er noe med lyd å gjøre... en standard, noen som vet mere om den?

Ikke for å være ekkel, men jeg ler godt av å lese gjennom denne tråden. Du har lagt sammen alle tallene det står watt bak har konkludert med at det er 12 ganger kraftigere. So fuckings what? Gjør det anlegget 12 ganger bedre kanskje?

Vil jo si at det er i samme prisklasse da, koster jo 3000, og du får mye for pengene.  Det er sikkert 10 ganger(minst) bedre enn det du vil kjøpe.

Jeez. Snakk om å uttale seg på tynt grunnlag. Hvordan definerer du at et anlegg er x antall ganger bedre enn et annet. Grow up. Skal jeg fortelle deg en hemelighet? Lov at du ikke sier det videre.. watt er ikke alt.

Det er 10 ganger bedre, jeg lover deg. ikke heng deg for mye opp i at det er pc-høyttalere, funker til alt.

Ja, Logitech lager masse leven for et par høvdinger, men herregud da... Stikk å få deg en referanse før du kommer med slike bråkjekke påstander.

For all del det kan jo vær bra. Kjøpte et 2.1 labtech pulse til 600kr for 4 år siden, er noe av det beste jeg har kjøpt.

Hvis dette er referansen din forstår jeg.. harr harr :devil:

hahaha.. nå blir sikkert Logitech menigheten sure på meg.. Stikker å koser meg nok ei flaske billig rødvin og rørforsterkeren min på 1watt.. *koz*

Vet at bl.a. wattæen regnes ut forskjellig fra hver produsent osv.. men det er da fortsatt et bra anlegg? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Huff.. Jeg var skrekkelig full da jeg skrev det innlegget. :blush:

Logitech gir masse morro for relativt lite penger, men jeg synes det blir for dumt når folk priser det opp i skyene. Logitech er ikke så fantastisk. Jeg synes alle Z-modellen fra den "gamle" serien jeg har hørt fra logitech har store problemer med å spille musikk fint. De nye modellene har jeg ikke hørt, og uttaler med ikke om dem. Noe jeg synes flere burde begynne med, kun uttale seg om ting de faktisk har hørt på.

Endret av Peterman
Lenke til kommentar
Huff.. Jeg var skrekkelig full da jeg skrev det innlegget. :blush:

Logitech gir masse morro for relativt lite penger, men jeg synes det blir for dumt når folk priser det opp i skyene.

Sovi av deg gårsdagen fyll nå da?? :p

Vet hvertfall at det gamle toppanlegget til Logitech var veldig bra, og dette kan jo ikke være dårligere... ;)

Lenke til kommentar
Ehh, noen med humøret i orden. Dette handler om pris\ytelse og du må gjerne komme med et bedre forslag. Lyden kan kanskje ikke sammenlignes med et til 10.000+, men så blir jo ikke det rettferdig heller.

Ingenting i veien med humøret mitt, borsett fra tømmermenn.

Jeg skrev aldri at det kunne sammenlignes med utstyr i den prisklassen heller. Logitech er masse moro for lite penger. Jeg skrev det jeg synes om lyden, uavhenig av hvor mye settet koster. Man må gjerne ha en referanse før man ser svakheter.

Fylleinnlegget mitt var mer rettet må de til tider håpløse og latterlige argumentene dine. Vanligvis driter jeg i å svare på slike poster, men som sagt, fylla har skylda.

Vil jo si at det er i samme prisklasse da, koster jo 3000, og du får mye for pengene.  Det er sikkert 10 ganger(minst) bedre enn det du vil kjøpe.
Det er 10 ganger bedre, jeg lover deg. ikke heng deg for mye opp i at det er pc-høyttalere, funker til alt.

Litt vel bråkjekke og relativt grunnløse argumenter. Har du i det hele tatt hørt anlegget trådstarter ville kjøpe i utgangspunktet?

Ikke gidd å svar på denne posten.

Lenke til kommentar

Er enig med Peterman, har hørt masser av forskjellige "PC-høyttalere"

Logitech Z serien kan beskrives best som "morro" Masser av bass, ikke alltid like definert. Noe buldrete til noen musikktyper. Diskanten blir en smule slitsom i lengden. Men kan spille høyt! Masse bass, rett og slett mye morro! Bra pris vs ytelse.

Liker Megaworks bedre, rett og slett fordi det låter bedre til musikk. Mer hifi rett å slett. Kanskje ikke like "morro" men det låter mer korrekt.

Klipsch er det jeg har endt opp med selv. Knall! Her har man hjemmekino. Har sine svakheter det også. Mulig Megaworks låter litt mer korrekt til musikk.

Men man kan spille høyt! Bassen er veldig dyp og bra. Til film er det rett og slett suverent! Utklasser Logitech og Megaworks til de grader. Når jeg hører på musikk foretrekker jeg Sennheiser HD650 hodetelefoner!

THX har ikke noe å si. Anlegget koster 500 kr ekstra pga at det står THX på de.

Lenke til kommentar
Er enig med Peterman, har hørt masser av forskjellige "PC-høyttalere"

Logitech Z serien kan beskrives best som "morro" Masser av bass, ikke alltid like definert. Noe buldrete til noen musikktyper. Diskanten blir en smule slitsom i lengden. Men kan spille høyt! Masse bass, rett og slett mye morro! Bra pris vs ytelse.

Liker Megaworks bedre, rett og slett fordi det låter bedre til musikk. Mer hifi rett å slett. Kanskje ikke like "morro" men det låter mer korrekt.

Klipsch er det jeg har endt opp med selv. Knall! Her har man hjemmekino. Har sine svakheter det også. Mulig Megaworks låter litt mer korrekt til musikk.

Men man kan spille høyt! Bassen er veldig dyp og bra. Til film er det rett og slett suverent! Utklasser Logitech og Megaworks til de grader. Når jeg hører på musikk foretrekker jeg Sennheiser HD650 hodetelefoner!

THX har ikke noe å si. Anlegget koster 500 kr ekstra pga at det står THX på de.

så hvordan høytallere vil du anbefale meg til max 3000 kr?

skal brukes til masse spilling, en del film og mye musikk... og selvfølgelig: det må bli gøy!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...