Gå til innhold

2 typer Acer Ferrari 3200?

djalvin

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe meg en Acer Ferrari, og har lagt merke til at fins to utgaver av 3200-modellen; LX.FR205.015 og LX.FR206.016. Hva er forskjellen på disse, utenom operativsystemet (XP Home og XP Pro) og 1000-lappen i prisdifferanse?

Er LX.FR205.015 verdt kr 16.995, eller bør jeg vente til 3400-modellen kommer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vurderer å kjøpe meg en Acer Ferrari, og har lagt merke til at fins to utgaver av 3200-modellen; LX.FR205.015 og LX.FR206.016. Hva er forskjellen på disse, utenom operativsystemet (XP Home og XP Pro) og 1000-lappen i prisdifferanse?

Kjøp deg heller en Ferrari 3200 fra www.itbutikken.no

Fikk min i dag... er fornøyd med den :D

Prisen er rundt 15000kr - 15300kr avhengig av valutakursen.

Vil bare gjøre deg oppmerksom på at hvis du handler fra itbutikken.no, så får du en bærbar PC med danks tastatur. ENESTE forskjellen mellom et dansk og et norsk tastatur er at ø og æ har byttet plass. Men det er verdt de 2000kr du sparer...

Angående de to modellene du nevnte... det er IKKE noe forskjell på hardwaren på maskinen... ENESTE forkskjellen er operativsystemet.

Endret av Cyclops
Lenke til kommentar

Kjøp deg heller en Ferrari 3200 fra www.itbutikken.no 

Fikk min i dag... er fornøyd med den :D

Prisen er rundt 15000kr - 15300kr avhengig av valutakursen.

Vil bare gjøre deg oppmerksom på at hvis du handler fra itbutikken.no, så får du en bærbar PC med danks tastatur. ENESTE forskjellen mellom et dansk og et norsk tastatur er at ø og æ har byttet plass. Men det er verdt de 2000kr du sparer...

Angående de to modellene du nevnte... det er IKKE noe forskjell på hardwaren på maskinen... ENESTE forkskjellen er operativsystemet.

Kommer det ikke en del avgifter i tillegg når man imorterer fra utlandet?

Hvor lang leveringstid var det fra itbutikken?

Ang. bokstavene ø og æ, kan man ikke bare bytte dem om, og forandre på oppsettet?

Prisen hos itbutikken er forøvrig DKK 15802,- som tilsvarer NOK 17335,-(i tillegg kommer porto). Ikke mye å spare der...

La forøvrig merke til en mulig forskjell:

LX.FR205.015: AMD Athlon 64 2800+ prosessor

LX.FR206.016: AMD Athlon 64 2800+ prosessor low power 512KB Cache

Er det ikke low power prosessor power 512KB Cache på LX.FR205.015?

Endret av djalvin
Lenke til kommentar

Ingen avgifter fra ITbutikken. De har en norsk Webshop, og håndterer derfor alt med avgifter som en norsk butikk. Prisen i den norske delen, klikk på norskt flagg, er 15 302 norske kroner inkl. mva. Min erfaring med leveringstid er omtrent som en norsk webshop.

Men ITbutikken har en dårlig service og support, sjekk bare webshoperfaringer. Men ACER har vanligivis svært få problemer, så risikoen for retur er liten. Når det gjelder å skifte om på tastene, er ikke det alltid lurt, risiko for skader. Men det går å endre oppsettet til norsk, samt lime en etikett for norsk tegn på tatene

Lenke til kommentar
Ingen avgifter fra ITbutikken. De har en norsk Webshop, og håndterer derfor alt med avgifter som en norsk butikk. Prisen i den norske delen, klikk på norskt flagg, er 15 302 norske kroner inkl. mva. Min erfaring med leveringstid er omtrent som en norsk webshop.

Men ITbutikken har en dårlig service og support, sjekk bare webshoperfaringer. Men ACER har vanligivis svært få problemer, så risikoen for retur er liten. Når det gjelder å skifte om på tastene, er ikke det alltid lurt, risiko for skader. Men det går å endre oppsettet til norsk, samt lime en etikett for norsk tegn på tatene

:D er svert bra fornøygd med it butikken prisen blir som det står på heime sida.15300nkr ingen moms toll osv.

byttet om tatstane på ø og æ det tok 2 minutter..

ellers so lever ferrarien opp til mine forventniger.

fin å sjå på god å bruke. rask. ++++

Lenke til kommentar
Kommer det ikke en del avgifter i tillegg når man imorterer fra utlandet?

Hvor lang leveringstid var det fra itbutikken?

Ang. bokstavene ø og æ, kan man ikke bare bytte dem om, og forandre på oppsettet?

Prisen hos itbutikken er forøvrig DKK 15802,- som tilsvarer NOK 17335,-(i tillegg kommer porto). Ikke mye å spare der...

La forøvrig merke til en mulig forskjell:

LX.FR205.015: AMD Athlon 64 2800+ prosessor

LX.FR206.016: AMD Athlon 64 2800+ prosessor low power 512KB Cache

Er det ikke low power prosessor power 512KB Cache på LX.FR205.015?

Nei.. prisen er oppgitt i NORSKE kroner :) altså.. er prisen 15000 - 15300 i norske kroner. Det tok 4 virkedager å få min Ferrari fra itbutikken.

Det er low power prosessor power 512KB Cache på begge modellene (begge maskinene har NØYAKTIG samme prossesor).. som sagt.. det er IKKE noe forskjell på hardwaren på de to modellene.

Lenke til kommentar

:D er svert bra fornøygd med it butikken prisen blir som det står på heime sida.15300nkr ingen moms toll osv.

byttet om tatstane på ø og æ det tok 2 minutter..

ellers so lever ferrarien opp til mine forventniger.

fin å sjå på god å bruke. rask. ++++

Da burde ikke tastebytte være vanskelig, men jeg har erfaring fra et annet merke, der dette var et faenskap.

Bra du er fornøyd med ITbutikken, min erfaring er motsatt. Tok meg 3 måneder og 20 mailer å få igjen pengene for et skjermkort med produksjonsfeil (DOA). Faktisk tok det en måned etter returen var mottatt til de klarte å fortelle meg at kortet ikke ble produsert mer. De tilbød meg ikke noe erstatningskort, nektet i første omgang å dekke returfrakt, nektet å dekke andre kostnader pga at PC-en min ikke virket (guds lykke muligheten til å låne en bærbare). Tilslutt ga jeg opp, og var fornøyd med å få igjen prisen på kortet pluss returfrakt.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

Det er ingen forskjell på disse bortsett fra operativsystemet og prisen.

Den er absolutt verdt det ja. 3400-modellen blir minst kr. 2-3000 dyrere, men du får 200MHz raskere prosessor og port-replikator port ellers er alt likt.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...