Scix Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Hvordan kan jeg få et program til å fjerne det første tegnet i en text boks. hvis det står "#F4A2C3" i en text boks, fjerner programmet "#" og det blir bare "F4A2C3" i text boksen Lenke til kommentar
asware Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 (endret) Her har du en måte å fjerne det første tegnet i en string: Dim str As String str = "#F4A2C3" Dim temp As String temp = Right(str, Len(str) - 1) MsgBox (temp) Her en annen: Dim str As String str = "#F4A2C3" Dim temp As String temp = Mid(str, 2) MsgBox (temp) Finnes sikkert flere måter... Men det var det jeg kom på i farten. Edit: Så først nå at du skulle fjerne fra en textboks og ikke en vanlig variabel. Men du skjønner sikkert poenget. Endret 6. november 2004 av asware Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Public Function Remove(remove As String, ByVal from As String) As String Dim index As Long Do index = instr(1, remove, from) if index = 0 then Exit Do from = Mid(from, 1, index) & Mid(from, index + len(remove)) Loop remove = from End Function Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Public Function Remove(remove As String, ByVal from As String) As String Dim index As Long Do index = instr(1, remove, from) if index = 0 then Exit Do from = Mid(from, 1, index) & Mid(from, index + len(remove)) Loop remove = from End Function Eller bare Replace(). Eks: MsgBox Replace("#F4A2C3", "#", "") Dessuten har koden din enkelte problemer med visse strenger. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Stemmer, satt litt i min egen verden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå