kazaa Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 (endret) Jeg får snart en P4 Northwood 2.6GHz med 800MHz fsb i posten (kjøpte den brukt for 600kr) . På systemet jeg bruker nå har jeg 2*512MB Twinmos 3200 value ram. Problemstillingen min er: Med prossessoren jeg bruker nå (2.53GHz med 533MHz bus), kan jeg klokke det prossessoren klarer, og kjøre CPU og minne i 1:1 forhold. (175MHz*4= 700MHz) Med den nye prossessoren, som har mye høyere FSB, må minnet kjøre på 800MHz uten klokking (med dual DDR funksjonen selvsagt). Da har jeg mye mindre å gå på når det gjelder overklokking. *Hvilken CPU bør jeg velge? *Hvordan går det å kjøre minnet og CPU i et annet forhold? *Hvis jeg kjøler minnet med ram-sinks, og evt. vifte, burde jeg kunne få minnet til og følge med CPUen i 1:1 forhold da? *Eller burde jeg kanskje heller kjøpe ny ram (OCZ ram eks.?) for å kunne klokke max? Den prossessoren som blir til overs, skal brukes i en annen PC, der ytelse ikke er fullt så viktig.. edit: Glemte å nevne at jeg har full vannkjøling: AC evo 240 med 2 papst 120mm vifter, swiftech vannblokk på cpu, AC vannblokk på GPU og NB. Endret 6. november 2004 av kazaa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå