Gå til innhold

Hvilken vifte til ICEen i min SN45G?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt stor suksess med Sharkoon SL1 i min SN45g... hva kommer det av at viftene på digitalimpuls er det eneste alternativet?

SL1'en reduserte støyen BETYDELIG, dessuten gikk også temperaturen ned...

.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har forsøkt meg frem med litt forskjellige vifter nå og jeg sitter utrolig forvirra igjen.

Jeg begynte med Papst 19dben. Når jeg hadde Papsten installert overvarma cpuen i løpet av fem minutter mens maskinen var i BIOS. Når jeg kjente bakpå shuttle'n var det såvidt det kom luft ut og den lufta som kom ut var kjempevarm.

Jeg skjønte ingenting ettersom Papsten går på max rpm like etter oppstart. Å bruke smartfan i BIOSen hadde heller ingenting å si.

Trodde kanskje at Papsten jeg hadde kjøpt var ødelagt så jeg gikk for en annen... Denne gangen en ganske kraftig Thermaltake. Thermaltaken fungerte verre enn Papsten og til slutt endte jeg opp med å sette inn Sunonvifta igjen og klokka ned maskinen.

Hva i all verden kan ha skjedd?

(Den nye skjermkortvifta går på full speed når den kobles rett til strømmen og justerer seg selv etter cpu gradene når den kobles til den delen av hovedkortet. Hvorfor i all verden gjør ikke de andre viftene det?)

System:

Shuttle SN45G

2x512 MB NoName RAM

2x160gb HD

1xDVDROM

Athlon XP 2800+ Barton (klokket til 2200+)

Sapphire Radeon 9600xt 256mb med vantec iceberq kjøling

Vifter brukt:

Thermaltake vifta

Papst vifta

Det hadde vært kjempefint med forslag angående hva dette kan være ettersom jeg virkelig ikke har peiling.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har to like vifter på min, en som dytter luft ut av kabinettet som er montert som orginalt og en utenpå kassen på samme plass som suger varmluften som blir dyttet ut, push pull system, fungerer bra, men blir jo mere støy da...

XPC/SFF PCer er egerntlig ganske dårlig egnet til gameing, har du dekselet på får ikke 3Dkortet tak i mye kald luft akkurat. Det blir fort brødrister tendenser pga harddisk varme, PSU varme, GPU og CPU varme. Håpløst at det ikke er front vifte for det hadde nok hjulpet mye. Må nesten kappe toppen og montere 1stk 120mm vifter der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...