iddi0t Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Har allerede bytta vifte, til denne. Problemet er at shuttle'en overoppheter ved start av f.eks. doom3. Eneste alternativet er forsåvidt Digital Impuls viftene. Noen som har noen anbefalinger blant disse? Lenke til kommentar
iddi0t Skrevet 6. november 2004 Forfatter Del Skrevet 6. november 2004 Eller burde jeg installere en 92 eller 120 vifta bakpå? Lenke til kommentar
aspyr Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 kjøp deg en papst 19db, 80mm. Papst er bra og stille. http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=8412N2GMLE Lenke til kommentar
XENiTiS Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 (endret) Eller burde jeg installere en 92 eller 120 vifta bakpå? Ja. Det kjøler mye bedre enn å bruke intern vifte, og det blir gjerne mindre støy også. Prøv denne: http://www.digitalimpuls.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=7578 Endret 6. november 2004 av XENiTiS Lenke til kommentar
rgj Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Jeg har hatt stor suksess med Sharkoon SL1 i min SN45g... hva kommer det av at viftene på digitalimpuls er det eneste alternativet? SL1'en reduserte støyen BETYDELIG, dessuten gikk også temperaturen ned... . Lenke til kommentar
Margarus Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 jeg har en kamerat som vil bytte vifte som er bak shuttlen sin. er det vanlig 80mm vifte da? jeg lurte litt på papst 12 eller 19 db hvilken flytter mest luft ?dette skal bestilles fra ps data Lenke til kommentar
iddi0t Skrevet 16. november 2004 Forfatter Del Skrevet 16. november 2004 Jeg har forsøkt meg frem med litt forskjellige vifter nå og jeg sitter utrolig forvirra igjen. Jeg begynte med Papst 19dben. Når jeg hadde Papsten installert overvarma cpuen i løpet av fem minutter mens maskinen var i BIOS. Når jeg kjente bakpå shuttle'n var det såvidt det kom luft ut og den lufta som kom ut var kjempevarm. Jeg skjønte ingenting ettersom Papsten går på max rpm like etter oppstart. Å bruke smartfan i BIOSen hadde heller ingenting å si. Trodde kanskje at Papsten jeg hadde kjøpt var ødelagt så jeg gikk for en annen... Denne gangen en ganske kraftig Thermaltake. Thermaltaken fungerte verre enn Papsten og til slutt endte jeg opp med å sette inn Sunonvifta igjen og klokka ned maskinen. Hva i all verden kan ha skjedd? (Den nye skjermkortvifta går på full speed når den kobles rett til strømmen og justerer seg selv etter cpu gradene når den kobles til den delen av hovedkortet. Hvorfor i all verden gjør ikke de andre viftene det?) System: Shuttle SN45G 2x512 MB NoName RAM 2x160gb HD 1xDVDROM Athlon XP 2800+ Barton (klokket til 2200+) Sapphire Radeon 9600xt 256mb med vantec iceberq kjøling Vifter brukt: Thermaltake vifta Papst vifta Det hadde vært kjempefint med forslag angående hva dette kan være ettersom jeg virkelig ikke har peiling. Lenke til kommentar
aspyr Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 du kan ha den papst vifta på 19db der, så kjøper du en slik og setter på en slik. Mange som sier at det har virker bra for dem... bare pass på at den ytterste vifta ikke flytter mindre luft enn den innerste, om du da velger andre alternativer til viftene. Lenke til kommentar
Launch Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Har to like vifter på min, en som dytter luft ut av kabinettet som er montert som orginalt og en utenpå kassen på samme plass som suger varmluften som blir dyttet ut, push pull system, fungerer bra, men blir jo mere støy da... XPC/SFF PCer er egerntlig ganske dårlig egnet til gameing, har du dekselet på får ikke 3Dkortet tak i mye kald luft akkurat. Det blir fort brødrister tendenser pga harddisk varme, PSU varme, GPU og CPU varme. Håpløst at det ikke er front vifte for det hadde nok hjulpet mye. Må nesten kappe toppen og montere 1stk 120mm vifter der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå