Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøring med privat bil på jobb

Qbat

Anbefalte innlegg

Jeg bruker min nye Audi A3 2001 på jobb.. reiser veldig mye rundt om kring til kunder.. kjører vell sånn ca mellom 600-900km i måneden. Jeg får da bare 3kr pr km for dette.

Hvordan er det med dere andre som bruker privat bil på jobb? Jeg har en følelse av at jeg får for lite. Hva er reglene for dette?

Håper på mange svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Jeg mottar selv 3,- pr kilometer fra privat bedrift.

Du kan jo fort regne ut hvordan du selv sitter igjen.

Del forsikringer, div slitasje, bensin (1kr?) utover antall kilomterer du kjører i året og trekk dette fra de 3 kronene.

Her er litt å lese:

http://www.dinside.no/php/art.php?id=27132

Med unntak av de store reparasjonene, så er jeg selv i + når jeg bruker privatbil.

Lenke til kommentar

Alle bedrifter og fagforeninger bruker statens satser for bruk av privat bil i arbeidet.

Og helt riktig den er på 3kr pr. km.

Den ble satt ned fra 3,20 i 2002 tror jeg.

Dersom det ikke står i ansettelseskontrakten kan ikke arbeidsgiver tvinge deg til å bruke egen bil i arbeidet like lite som du kan forlange å bruke egen bil.

Du kan også forhandle deg fram til en bedre betaling for bruk av egen bil, f.eks. 100.- pr. dag bare for at du stiller bilen til disposisjon pluss km.

Du kan også komme fram til en annen løsning på betalingen, men det beste er å komme med flere forslag slik at arbeidsgiver kan velge, da føler arbeidsgiver at han har vært med å bestemme og da glir ting litt lettere.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...