el-asso Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Boller, brus og bærbar! Nok en gang slår Prix til med salg av PC sammen med grønnsaker og lettmelk. Denne gangen kan du gå i daglivarebutikken og handle en bærbar Pentium M-basert maskin. Les artikkelen her Lenke til kommentar
^Elg^ Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Virker jo bra det der. Men jeg er skeptisk til skjermen. Dessuten må det være litt rart å betale 12000 i kassa på Prix. Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 PC'en så jo bra ut Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 (endret) ATI Mobility Radeon 9650 grafikk med 64 MB RAM *Synger sangen: In the jungle, the mighty jungle (....)* Off topic: Finnes ikke noen "diskuter saken på forumet" link i artikkelen... Endret 6. november 2004 av JEG76 Lenke til kommentar
frustata Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Prismessig er vel ikke dette tilbudet like bra som den stasjonære PC'en var, men jeg venter spent på at noen skal teste den. 12.000,- vil vel utgjøre litt "rabatt" for de som har medlemskort i COOP også vil jeg tro Lenke til kommentar
gullrosa Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Test av maskinen finner du på "dinside.no" Lenke til kommentar
frustata Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Spørs vel om ikke Whitebox 1557 er et bedre kjøp nå som Whitebox har senket prisen. Men så var det dette med servicen til Whitebox da... Uansett, så veier ikke en DL-DVD brenner opp for en "dårlig" skjerm og 4200RPM harddisk for min del. Synes den prioriteringen var noe merkelig. Jeg er også litt usikker på grafikkortet, ellers ser jo maskinen bra ut. Jeg håper ihvertfall at COOP og andre tilsvarende kjeder fortsetter med slike tilbud Lenke til kommentar
G Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Spørs vel om ikke Whitebox 1557 er et bedre kjøp nå som Whitebox har senket prisen. Men så var det dette med servicen til Whitebox da... Uansett, så veier ikke en DL-DVD brenner opp for en "dårlig" skjerm og 4200RPM harddisk for min del. Synes den prioriteringen var noe merkelig. Jeg er også litt usikker på grafikkortet, ellers ser jo maskinen bra ut. Jeg håper ihvertfall at COOP og andre tilsvarende kjeder fortsetter med slike tilbud En får vel vanligvis ikke oppgitt RPM til harddisken i Spec'en uansett når en titter på slike? Lenke til kommentar
G Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Virker jo bra det der. Men jeg er skeptisk til skjermen. Dessuten må det være litt rart å betale 12000 i kassa på Prix. Hva er bra nok skjerm da? Ble nysgjerrig .. Lenke til kommentar
G Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 (endret) Jeg har ikke lest testen som Dinside.no har ennå. Jeg skal gjøre det. Disse tingene ville jeg ha lagt større vekt på likevel: Synes at batterilevetid for noen er viktig. Den innebygde musen er vesentlig for meg. En del av de som leveres er ordentlig hakkete eller ikke så gode å bruke. At maskinen er mest mulig lydløs er vesentlig, og Centrino gjorde jo mye positivt for dette aspektet. Vekten kan være grei å ta hensyn til. Tastaturet er også viktig. At det ihvertfall finnes USB 2.0 og Firewire er veldig bra. Men hvis en vil ha alt "bedre/perfekt" så må en også betale mye for det. Dual Layer brenner er stilig. Endret 6. november 2004 av G Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Grei sak det der, men skjermen er rett og slett ikke bra nok. Når jeg kjøpte bærbar var 1400x1050 muligheten en viktig del av avgjørelsen. Prismessig er det ingenting å si på den. Lenke til kommentar
Malevolence Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 bortsett fra skjermen og harddisken så ville jeg så absolutt kalle det et bra kjøp... er bra som htpc også, og folk flest bruker ikke mer enn 1024x768.... faktisk er det en god del som bruker lavere Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Grei sak det der, men skjermen er rett og slett ikke bra nok. Når jeg kjøpte bærbar var 1400x1050 muligheten en viktig del av avgjørelsen. Prismessig er det ingenting å si på den. Helt enig med deg! Skjerm er et veldig avgjørende spm ved kjøp av bærbar. Ikke mindre enn 1400x1050 på en slik skjerm! Ellers er jo spesifikasjonene ikke gale. 512mb minne, dvd-brenner, 9650(?) skjermkort, trådløst g-nettverk osv. Fin maskin for pengene vil jeg tro, utenom skjermen! Lenke til kommentar
gastingen Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Kva med vekt, kor mykje veg morroa? Lenke til kommentar
obotron Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Kva med vekt, kor mykje veg morroa? 2.7 kg ifølge dinside.no Lenke til kommentar
sunnhetsmannen Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Specs fra Dinside.no Intel Centrino-basert bærbar PC Intel Pentium M 735 prosessor (1,7 GHz) "Dothan" 512 MB DDR-minne (maks 1024 MB) 80 GB harddisk fra Hitachi 8x DVD-brenner for både + og - formatene, inkludert dual layer 15" TFT-skjerm, oppløsning 1024 x 768 punkter ATI Mobility Radeon 9650 grafikk med 64 MB DDR-minne To separate minnekortlesere tar totalt 7 typer kort (SD/MMC/MS/MS plus/CF type I/CF type II/Microdrive) 3 stk USB 2.0-porter Firewireport Infrarød port PCMCIA-brønn 54 Mbit trådløst nett (802.11b/g) 10/100 Mbit nettverk 56 Kbps modem DVI utgang (overgang til VGA følger med) 6-kanals lyd ut, SP-DIF, optisk TV-utgang Standard seriellport Linje inn, mic inn Programvare: Windows XP Home edition, Microsoft Flight Simulator 2004 (DVD), Microsoft Works Suite 2005 (DVD), Nero Burning ROM, Medion Home Cinema, gjenopprettingsprogram mm Bæreveske og liten mus følger med Vekt: 2,7 kg Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 uff. skjermen så ikke helt bra ut, men resten av jo ganske bra da. Lenke til kommentar
Zeorsd Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Med en gang jeg så denne bærbare, syntes jeg den så veldig god ut. Men den ser etter hvart ut til å ha en del mangler. Uansett er jeg enig med dem som sier den er bra til prisen. Lenke til kommentar
arheland Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Nei, denne slår ikke Whitebox 1557, siden skjermen kun er 1024X768, og heller ikke grafikk kortet holder mål mit Whitebox. En annen sak er harddisken, og bare 7200 rpm for meg, og det nytter ikke å komme med en 4200 disk i 2004. Det er ut. Jeg har selv en Whitebox CL50 med 5400 rpm 60 GB disk, og angrer på at jeg ikke tok en 7200 disk da jeg kjøpte min i fjor. Føler at det er den største flaskehalsen i hele maskinen. Tror heller ikke at den er mere solid enn 1557, og tviler på om Samivirkelaget klarer å gi bedre service enn Whitebox. Jeg har vært uheldig med min CL50 og har måttet bytte ut hovedkortet 2 ganger, men begge gangene har Whitebox vært kjapp med byttet og sendt meg maskinen tilbake som bedriftspakke. Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Dette var da ikke noe spesielt bra tilbud ? Ligger jo på samme pris som Elitegroup 556 og de andre centrinoene med "alt" og radeon 9700, men har som sagt litt dårligere komponenter (skjerm, hd). Dette blir nok ikke noen hit på linje med den stasjonære pc'en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå