Skaptrollet Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 (endret) jeg har et galleri hvor du kan få se bildene enkeltvis og trykke "neste bilde" og forrige bilde, det jeg gjør er da å ta id-1 eller +1, men finnes det en måte som gjør at neste bilde er neste rad i tabellen hvor blahblah er bla? altså den jeg har nå funker ikke hvis jeg sletter et bilde... altså jeg vil egentlig ha en sql spørring som finner neste rad i en tabell.... og forrige rad..? mulig det er veldig enkelt, men jeg klarer ikke å finne en bra løsning så sent Takk for svar Endret 6. november 2004 av WaBBiT Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Paging er en måte å gjøre det på. Her er en grei gjennomgang; http://www.sindrem.com/database-artikler/paging.html Lenke til kommentar
Skaptrollet Skrevet 6. november 2004 Forfatter Del Skrevet 6. november 2004 løste den med å ha en spørring: "SELECT * FROM tabell WHERE id<'$id til bildet som vises' ORDER BY id DESC LIMIT 1" og "SELECT * FROM tabell WHERE id>'$id til bildet som vises' ORDER BY id ASC LIMIT 1" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå