Gå til innhold

PSU gikk fløyten.

Anbefalte innlegg

Jeg satt å ordnet den nye raptor disken jeg hadde kjøpt, når plutselig pcn bare slo seg av. Helt stille uten lyd, samma som om jeg skulle skrudd den av.

PSU'n ville da ikke starte opp igjen.

Det jeg hovedsaklig lurer på er om dere tror noen andre komponenter er gått fløyten også?

Jeg er utrolig nervøs for dette :ohmy::no:

/Petter

- Takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
herregud, hvorfor faren? Det sitter en rørsikring i psuen, ta den ut med en nebbtang. Sjekk hvor mange apms den er på. Kjøp ny på clas. Sett inn den nye..

var egentlig ment som kødd.. kjenner fyr'n..

men hvis har har kortsluttet en molex plugg så kan det jo hende at sikringen har gått og det vil funke når han setter i en ny.. han romsterte vel inne i kabinettet når det skjedde, så det er sikkert noe som har flydd borti veggen på kabinettet og kortslutta...

i ditt tilfelle the coolkid så må det jo ha vært no seriøst gærn't :p

edit: leif

Endret av kensyv
Lenke til kommentar

Du...det er ikke bare psu som er overbelastet da?

Siden du skulle fikse med en ny disk, ås trenger jo den noen watt også da.

Har skjedd med meg at pc'n ikke ville skru seg på, men etter at jeg tok den ut

og koblet ut div. så startet den.

Hvis det kom røyk og div. godsaker, så er den nok kaputt men håp på det beste du :)

bare en tanke...

Lenke til kommentar

Hmm rart, rørsikringa skal egentlig ikke gå ved kortsluttning med molex kontaktene. Så lenge det ikke er en veldig jalla psu. Fordi at de felste har en liten automat sikring som slår av psuen nå det er for stort spenningsfall og kortslutting.. Men det kan hende at det var rørsikringa som gikk pga overbelast.

Men har du sjekka den?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...