marcen Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Hei. Jeg har et P4P800-E Deluxe hovedkort fra ASUS, og jeg har et lite problem med det. Hver gang PC-en har vært av lenge eller mister strømmen, må jeg konfigurere hele BIOS-en på nytt, og får meldingen "New CPU Installed". Den meldingen får jeg også ved reboot, men da må ikke noe konfigureres. PC-en klikker ved klokking (uansett hvor mye, omtrent). Har prøvd å resette BIOS, jumpere er rett satt på, ingen pins på CP er bøyd osv. HJELP! Lenke til kommentar
Mato Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 det med at du må stille bios etter lengre av brudd kan være at batteriet til bios er tomt , prøv og kjøp et nytt og angående overklokking så må du nesten spørre på Forum -> Overklokking -> Overklokking generelt Lenke til kommentar
marcen Skrevet 6. november 2004 Forfatter Del Skrevet 6. november 2004 Med lengre brudd mener jeg i denne posten 24 timer Lenke til kommentar
muffe Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Batteriet burde holde mye langere enn 24 timer. Anbefaler nytt batteri. Har bare en gang vært borti et batteri som har gått tom. Det var en gammel Pentium 90 MHz som stod frakoplet 99% av tiden. Da måtte batteriet til sist byttes. Lenke til kommentar
marcen Skrevet 6. november 2004 Forfatter Del Skrevet 6. november 2004 Er dere sikker på at batteriet er skyldig? Lenke til kommentar
eXZire Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Aldri lett å være 100% sikker. Men er høyst sannsynligvis batteriet Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Jeg tror du kan skjekke om CMOS-batteriet er dårlig med BatteryMon. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Bumping, stenges. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg