Gå til innhold

Router kjøp Lokal butikk uten kvittering, trøbbel!

Anbefalte innlegg

Hallois.

Kjøpte ein trådlaus SMC 2804 trådlaus router i ei lokal sjappe her for eit par veker sida då eg ikkje ville vente på webshopene.

Problemet er at routern er ustabil, kan fungere i mange timer, så plutslig forsvinner nettet, og eg må reboote den før det blir nett igjen.

Merker det også på online spel, så får eg packetloss på fleire sekunder (ikkje akkurat spennede og få under ei action skyte scene)

Det blei då testa med den stasjonere pc'n min tilkobla routern med kabel.

Eg har hatt router 1 -- > switch ---> router 2 (min) pga wlan funksjonen i den.

Når internet forsvant så testa eg at internet fungerte fint når eg kobla maskina mi rett i switchen, og når eg kobla tilbake til routern min så blei den ustabil. Så det må væra rouetrn som er noko gale med.

Eg leverte inn routern min til den lokale sjappa i dag, men eg skulle komme innom med kvitteringa i morgen.

Problemet er at eg ikkje finn kvitteringa.

Det eg derimot veit er at eg betalte med bank kortet mitt i butikken, er det nok og knytte meg som kunde?

Har ikkje butikken plikt på seg til og same på sin kvittering i vist mange månder.?

Kjøpte routern ca rundt 10 september i år.

Ein anna ting eg la merke til når eg sette opp routern, var at det stod "frodexxx" som brukernavn på ei pppoe oppkobling. Det kan jo ikkje bety anna enn at dei har solgtg meg ein routern som har vore ute til ein kunde før.

Trur det er siste gang eg kjøper ting derifrå... det spørs kordand ei takler denne saken.

Sjekka nettbanken no:

10.09.2004 Varekjøp 09.09 "BREDRIFTA EG KJØPTE DEN AV" 1 195,00

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm.. han sa dei skulle komme langt med ei utskrift fra banken...

Eg har skandiabanken...så må vel printe sjølv.

Dei hadde ikkje kvitteringa dei nei. Ikkje registerer dei navn.

Men veit no at skal holde meg til dei kjente webshopene!

Som f.eks komlpett... genialt websystem!

Lenke til kommentar
Ta med deg utskrift fra nettbanken. Skal holde lenge som bevis på at du har kjøpt routeren fra dem. Butikken har også plikt til å ta vare på alle transaksjoner som går over kasse i ti år. Får du problemer, ta kontakt med Forbrukerombudet.

Butikkene er pliktige til å ha kopier av alle billag mtp. skatt og revisjoner og andre regnskapsmessige årsaker. Det betyr derimot IKKE at en kunde kan kreve at de skal lete igjennom tusenvis av kvitteringer, fordi kunden har plæma sin kopi.

Du kan komme med forbrukerråd, prester, munker og ombud til du blir grønn mellom øra ... du har fremdeles ingen makt bak ordene dine. Beklager.

Lenke til kommentar
Butikkene er pliktige til å ha kopier av alle billag mtp. skatt og revisjoner og andre regnskapsmessige årsaker. Det betyr derimot IKKE at en kunde kan kreve at de skal lete igjennom tusenvis av kvitteringer, fordi kunden har plæma sin kopi.

Du kan komme med forbrukerråd, prester, munker og ombud til du blir grønn mellom øra ... du har fremdeles ingen makt bak ordene dine. Beklager.

Har ikke sagt at en kunde kan kreve gjennomgang av bilag, men Forbrukerrådet har rett til å innhente alle nødvendige opplysninger, jfr. Forskrifter om Markedsrådets og Forbrukerrådets behandling av forbrukerkjøpstvister mv. §6. Så om ting går så langt, noe det normalt ikke er, så har alle plikt til å legge frem nødvendig dokumentasjon for en Forbrukertvistsak. Det er nå ikke sånn vi har det, at en forbruker mister alle rettigheter bare fordi han har mistet kvitteringen, hvis saken kan dokumenteres ad andre veier. Det er klart det er verre hvis han hadde betalt kontant, men når noen har betalt med kort, så skal det mye til at en butikk skal kunne sno seg unna sine forpliktelser overfor en forbruker.

Edit: Vil gjerne legge ved denne og denne linken. Så presten kan faktisk hjelpe, om han var med under kjøpet! Beklager!

Endret av sofTest
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...