Gå til innhold

er denne bra? sony str-de-197


Anbefalte innlegg

okei..jeg bestemte meg for å gå for surround isteden... ble annbefalt denne som skulle være bra til prisen

 

kjøpte meg en teac ag-7d hos hificenter link:

http://www.hificenter.no/shop_item.cfm?path=1,90,99&id=1014

 

spiller den på mine proson hfc-10 som spiller greit.skal kjøpe bedre høyttalere senere..

 

hva syntes dere om denne?

Etter det jeg har lest,så skal den Teacen være bra i forhold til prisen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kabel: anbefaler Monster cable - monster standard S16-4R-CL... 4 ledere der du tvinner sammen 2 og 2... svart og rød sammen, og grønn og hvit sammen... for å fjerne evt elektrostøy i kabler... ca. 50 kroner meteren trur jeg... dvd til forsterker: S-video eller 3-leder RCA me scart kontakt i ene enden.. der anbefaler jeg S-video... Monster Cable har breit utvalg der...

Lenke til kommentar

sorry :( da vil jeg si fy!!!! kablene har fakta MYE å si... det sto riktignok ikke noe om dimensjon å sånn... men den så litt for skrall ut... putt litt penger i kabelen å du vil ikke angre... Monster Cable har som sagt en 2x6 kvadrat som koster ca. 25-30 kroner meteren (fås kjøpt på expert trur jeg) å den er bra nok :p har forøvrig lagt ut litt fakta på anlegget mitt her. litt linker og sånn der. sjekk det gjerne ut å legg igjen komentar hvis du vil... (denne skal oppdateres i morra tenker jeg)

Lenke til kommentar
kabel: anbefaler    Monster cable - monster standard S16-4R-CL... 4 ledere der du tvinner sammen 2 og 2... svart og rød sammen, og grønn og hvit sammen... for å fjerne evt elektrostøy i kabler... ca. 50 kroner meteren trur jeg... dvd til forsterker: S-video eller 3-leder RCA me scart kontakt i ene enden.. der anbefaler jeg S-video... Monster Cable har breit utvalg der...

S-video kabel mellom dvd og forsterker? :nei: Sorry,men jeg tror ikke du vet helt hva du snakker om.En S-video kabel brukes til å overføre bilde,ikke lyd.Jeg regner med at det er lydkabel togr spør etter.For å overføre lyd mellom en dvd og en surroundreciver,må man bruke en digitalkabel.Bruker man ikke det,så får man ikke digital lyd (dolby digital for eksempel).Her finnes det 2 alternativer.Optisk og coaxial.Coaxial er det beste alternativet.Her er et eksempel på en god coaxial kabel.For å overføre bilde fra dvd til tv bruker du Scartkabel.

 

Når det gjelder høyttalerkabel,så kan du se på Supra kablene til Eltek,de er gode og billige.Du bruker tjukke kabler til fronthøyttalerne.For eksempel Supra Classic 4,0 eller 6,0.Til senteren kan du bruke Classic 4,0.Bakhøyttalerne er jo ikke så store,så da trenger du ikke så tjukk kabel.Der kan du bruke Supra Mini.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
dvd til forsterker: S-video eller 3-leder RCA me scart kontakt i ene enden.. der anbefaler jeg S-video... Monster Cable har breit utvalg der...

S-video kabel mellom dvd og forsterker? :nei: Sorry,men jeg tror ikke du vet helt hva du snakker om.En S-video kabel brukes til å overføre bilde,ikke lyd.Jeg regner med at det er lydkabel togr spør etter.For å overføre lyd mellom en dvd og en surroundreciver,må man bruke en digitalkabel.Bruker man ikke det,så får man ikke digital lyd (dolby digital for eksempel).Her finnes det 2 alternativer.Optisk og coaxial.Coaxial er det beste alternativet.Her er et eksempel på en god coaxial kabel.For å overføre bilde fra dvd til tv bruker du Scartkabel.

 

 

sorry den me S-video... tenkte på fra reciever til tv...

Lyden skal du ha ut på anlegget uannsett??

Ingen vits i å spare 5 kroner meteren på kabel.

Fra dvd til reciver en tre-pola RCA.

Lenke til kommentar
dvd til forsterker: S-video eller 3-leder RCA me scart kontakt i ene enden.. der anbefaler jeg S-video... Monster Cable har breit utvalg der...

S-video kabel mellom dvd og forsterker? :nei: Sorry,men jeg tror ikke du vet helt hva du snakker om.En S-video kabel brukes til å overføre bilde,ikke lyd.Jeg regner med at det er lydkabel togr spør etter.For å overføre lyd mellom en dvd og en surroundreciver,må man bruke en digitalkabel.Bruker man ikke det,så får man ikke digital lyd (dolby digital for eksempel).Her finnes det 2 alternativer.Optisk og coaxial.Coaxial er det beste alternativet.Her er et eksempel på en god coaxial kabel.For å overføre bilde fra dvd til tv bruker du Scartkabel.

 

 

sorry den me S-video... tenkte på fra reciever til tv...

Lyden skal du ha ut på anlegget uannsett??

Ingen vits i å spare 5 kroner meteren på kabel.

Fra dvd til reciver en tre-pola RCA.

Sier det igjen:Sorry,men du vet ikke hva du prater om.

S-video fra reciver til tv? Hvilket signal skal den overføre?

3 pola rca fra dvd til reciver? Hvorfor det? Hadde vært gøy å sett litt på anlegget ditt,jeg tror du har mye underlige koblinger på det.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
ok..morten k takker så mye for tips.. ble ikke så dyrt heller som jeg hadde trodd...

 

trenger jeg ikke en phonokabel også..eller?

Når du sier phonokabel regner jeg med at du mener en slik.Den trenger du ikke.Du bruker digital coax mellom dvd og reciver for å overføre lyd.Hvis du bruker vanlig phono,så får du bare analog lyd.Hvis du da skal se en dvdfilm,så får du ikke Dolby digital eller DTS lyd,bare Dolby prologic II eller DTS Neo 6.Forskjellen fra analog til digital lyd på en dvdfilm er enorm.

Lenke til kommentar
hvis du skulle ha surround så stemmer det me digtal kabel...

du ska jo ikke ha me lyd bort til tv, derfor en S-video...

Hva gjør det om man overfører lyd også til tv??? Nå prater du tull igjen.Du har jo ikke peilling på dette.Jeg synes du heller skal la være å svare trådstarter,du gir han jo bare feil svar og gjør han forvirret.

Scart (RGB) gir et bedre bilde enn S-video bare så du vet det.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...