Gå til innhold

Harddisk problem - Viser Raw 0byte - Hjelp !

Anbefalte innlegg

Har en Maxtor 250GB S-ata disk. Under oppstart kjørte windows Xp Chkdsk automatisk på denne disken som jeg bruker som disk D. Etter dette får jeg ikke tilgang til disk. Prøver å gå inn på disk i fra explorer, får spørsmål om jeg vil formatere, svarer ja, får deretter feilmelding om at Windows ikke kan formatere harddisk. Egenskaper viser RAW - 0 byte.

Er det noen der ute som kan hjelpe meg med tips om hva og hvordan jeg kan få tilgang til disken igjen? Noen som har vært ute for samme problem?

Hilsen MoccaMaster :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for hjelpen.

Men det har ikke løst problemet mitt. Kommer ikke inn på HD. Får beskjed om at Hd ikke er formatert, velger formater, får melding om at disken ikke lar seg formatere. Har prøvd PowerMax disk utilities uten positivt resultat. Tror jeg må bite i det sure eple og gå tilbake til forhandleren for å få ny disk. :no:

Lenke til kommentar

Hmmm, virker som dette med at disker blir "omgjort" til RAW er noe ganske mange har opplevd i det senere. Kunne vært interessant og vite hva dette kommer av.

Skjedde med meg også på en WD disk på 80 GB. Denne sto som C: disk, så fikk jeg meg en ny disk og satte den til slave og D: Da skjedde det samme som du sier, det ble kjørt chkdisc når jeg startet opp og deretter var disken RAW og jeg kom ikke inn på den mer :(

Jeg fikk gjort om disken igjen men all data var borte, fikk gjenopprettet en del av dataene jeg hadde, men husker dessverre ikke hvilket verktøy jeg brukte for å få omgjort fra RAW, men det var et verktøy som jeg fant på ultimate bootdisc såvidt jeg husker.

Etter at jeg hadde hentet ut dataen jeg kunne formaterte jeg disken og den har deretter fungert problemfritt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...