Gå til innhold

Bra digitalkamera til maks 2500,-

Anbefalte innlegg

Hvis emnetittelen er dårlig, så skift gjerne på det.

I desember skal jeg reise hjem til Filippinene en tur, og da tenkte jeg at jeg trenger en digitalkamera siden jeg ikke har det fra før. Nå er jeg helt grønn når det gjelder kameraer, så da må dere hjelpe meg litt her.

Jeg vil gjerne ha en som:

-Har bra skjerm

-SD/MMC minne, da jeg har minnekortleser på min bærbare

-Helst liten. Har tenkt å ta det med overalt

-Bra bildekvalitet

-Maks 2500,-

Det skal brukes til å knipse bilder av alt og alle.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, jeg vil kanskje foreslå HP's R507. 4 megapiksler, lite og kompakt, moderat raskt og greie bilder. Et helt patent kompaktkamera til ca 2500,-

Et annet alternativ kan være Nikon Coolpix 3700. Men jeg kan ikke nok om disse kameraene eller andre kameraer i den klassen til å gi noen god anbefaling.

Lenke til kommentar

Som dere ser har jeg 3100. Kjøpte det for ca ett og et halvt år siden og har vært kjempefornøyd. Utebildene er knallbra, innebildene med blitz er også gode, men ikke super. Skulle jeg kjøp meg en ny kompakt i dag hadde jeg kjøpt 4100, 4200, 5200 eller det nye 4800. Vil annbefale coolpixene til alle.

Men en gang ut på nyåret blir det nok en speilrefleks på meg, JIPPI.

Lenke til kommentar

Takk for gode forslag folkens.

Må si at den Alastor nevnte frister mye, men er ikke displayet på den litt liten? Ellers er Canon Ixus 30 også ganske fristende, men den koster mer enn det jeg har råd til. Kom gjerne med flere forslag. Nikon likte jeg ikke helt. Men de er ikke helt utelukket.

Hva mener dere gir mest for pengene?

Endret av Eulogy
Lenke til kommentar

Hvis du gerne vil have et kamera med en stor skærm (>2") så gå efter Canons nye ixus eller Sonys kameraer. Hold dig fra Casio, da billedkvaliteten generelt er for dårlig (og opløsningen på skærmen også...)

Har selv Nikon Coolpix 3700, som jeg er meget tilfreds med - har godt nok lille skærm, men den fungerer perfekt under alle forhold, dvs i sollys og i mørke. Det ligger på ca. 2000,-

Lenke til kommentar
Nikon likte jeg ikke helt. Men de er ikke helt utelukket.

Du må jo begrunne det du skriver, hvorfor liker du ikke nikon. Jeg synes Nikon har helt glimrende kamera, som gir svært mye for penga. Ja, jeg har alltid hatt en forkjærliget for Nikon, men likevel tror jeg at det kan være et bra valg for deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...