Gå til innhold

Hjelp! Får ikke TV-OUT til å fungere (ATI)

araber711

Anbefalte innlegg

Jeg har et Radeon PowerColor 9800 PRO.

Og jeg velger skjerm og TV slik at den begge blir grønne.. (inne på skjerminstillinger) men alikevel er skjermen helt svart. Jeg har prøvd 2 forskjellige kabler også. Det er ikke liv i det hele tatt på tven. Noen som har tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For at mitt skjermkort skal virke, når jeg tilkobler tv ,så må jeg ta ut skjermkabelen fra kortet.... videre så må s-video kabelen kobles til tv'n.

Tror dette har rett å slett med hvordan xp fungerer?? =)

du må ha en "fresh" boot. altså ..du må starte maskinen helt på nytt. vennligst gjør alt dette med kablene nå maskinen er slått av. Mvh Rune

Lenke til kommentar

Bruker du s-video kabel?? kanallen på tv står på av3 eller lignende?? oppdatert til de siste driverne?? men en tin jeg er meget sikker på at du må KUN ha i s-video kabelen(koblet til tv'n :D ) for at du skal kunne se på "data" på tv.(gjelder ihvertfall win xp).

extra:på bærbare finnes det vanligvis en egen knapp for visning på tv på tastaturet.

Lenke til kommentar

Jeg gjorde noe sånt når jeg testet dette for første gang (mot en prosjektor):

Jeg måtte starte PCen med S-video kabelen i (og DVI-kabel hadde jeg i).

Jeg har opplevd ved bruk av bærbar PC så må jeg starte prosjektoren samtidig med PCen.

Det var en innstilling i skjermdriveren jeg hadde gjort feil. Men jeg finner ikke den innstillingen nå (og jeg husker ikke så godt), men jeg tror det var når man trykket på TV ikonet i driveren (som jeg ikke får opp fordi jeg ikke har noen TV/ Prosjektor koblet til). Kan det være en inntilling som sier at den skal automatisk tilpasse skjermstørrelsen?

Jeg hadde i hvertfall ingen problemer med å se på både PCen og Prosjektoren samtidig, men bare en av dem kunne vise filmen (boksen (DVD-programmet) ble svart på den andre skjermen).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...