Gå til innhold

Sapphire x800 pro

Anbefalte innlegg

Hei.

Nylig kjøpt et sapphire x800 pro (8x) Og det funker fint, men får ikke klokket det..

Når jeg skrur opp noen få mhz på gpu eller minnet så får jeg artifacts over hele skjermen, har testet med forskjellige programmer (ati tool, power strip). Men jeg mener å ha lest mange steder at helt vanlige x800 pro kort skal tåle 520/550 osv på klokkefrekvens.. Så har jeg fått et defekt kort? Har også prøvd med forskjellige drivere..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge du ikke har artifacts når du ikke klokker, så er ikke kortet defekt..

DU kan prøve også med Rivatuner som du finner på www.guru3d.com

Er det under 1 uke siden du fikk kortet, kan du sende det tilbake og si at "Det ikke tilfredstilte kravene dine".

Det funker helt fint..

Lenke til kommentar

Ok takk. Men virker som om kortet rett og slett bare suger.. Og er ekstremt skuffet på ytelse.. Sendt mail til mpx at jeg vil bruke angreretten. Så vurderer jeg å invistere i et x800xt PE. Men står mellom valget av pe/vanlig xt og Gainward sitt 2400 Gs til ca 4500..

Så ser jeg også at xtpe ikke kommer inn før neste mnd over alt. Hva er å anbefalle? Og hvilket xt pe kort i så fall?

Lenke til kommentar
Ok takk. Men virker som om kortet rett og slett bare suger.. Og er ekstremt skuffet på ytelse.. Sendt mail til mpx at jeg vil bruke angreretten. Så vurderer jeg å invistere i et x800xt PE. Men står mellom valget av pe/vanlig xt og Gainward sitt 2400 Gs til ca 4500..

Så ser jeg også at xtpe ikke kommer inn før neste mnd over alt. Hva er å anbefalle? Og hvilket xt pe kort i så fall?

Ville heller vurdert et 6800GT, der du får 16 pipelines som du får på XT PE

6800GT korta klokker som regel veldig bra, jeg får mitt opp i 1150/425

Min personlige mening er at det er tull å sløse bort 1000 kr ekstra på et XT PE, når et 6800GT er vel så godt ;)

X800PRO er jo også et godt valg, men har dog bare 12 pipelines (kan flashes)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...