Gå til innhold

Er det stor forskjell på P4 2,4 og 3,0-3,2 Ghz?

cathan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forskjellene er: 66MHz høyere FSB, og HyperThreading (og høyere klokkefrekvens=.

Hva med å overklokke den litt da?? IC7-MAX3 er et konge klokkekort så det ville vært det første jeg hadde prøvd ut.

Edti: Det er nok en Intel Pentium 4 2,4GHz PC533 u/ HT.

Endret av endrebjorsvik89
Lenke til kommentar
Forskjellene er: 66MHz høyere FSB, og HyperThreading (og høyere klokkefrekvens=.

Hva med å overklokke den litt da?? IC7-MAX3 er et konge klokkekort så det ville vært det første jeg hadde prøvd ut.

Kommer ikke til å overklokke. Jeg vil bare kjøpe en maskin som er brukanes noen år. Kommer sikkert til å kjøpe TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit.

Kan du oversette forskjellene til norsk? Skal jeg bruke 2,4 eller kjøpe den på 3,0 eller 3,2? 123709 og 123710 på Datakjeden.no

Lenke til kommentar

Kommer ikke til å overklokke. Jeg vil bare kjøpe en maskin som er brukanes noen år. Kommer sikkert til å kjøpe TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit.

Kan du oversette forskjellene til norsk? Skal jeg bruke 2,4 eller kjøpe den på 3,0 eller 3,2? 123709 og 123710 på Datakjeden.no

Hvorfor ikke overklokke?? :dontgetit:

2,4en kjører på en FSB på 133MHz (effektivt 533"MHz"), RAM-hastigheten blir da DDR266 altså PC2100. Dvs at det er hauger av plass til å klokke med TwinMos-brikkene.

Intel Pentium 4 2,4GHz:

2,4 GHz

133MHz FSB (effektivt 533"MHz")

512kB L2 cache

Krever minst PC2100-RAM for å kjøre optimalt

Intel Pentium 4"E" 3,0/3,2GHz:

3,0/3,2GHz

200MHz FSB (effetktivt 800"MHz")

1024kB L2-cache

MASSE varme

Krever minst PC3200-RAM for å kjøre optimalt

Lenke til kommentar
Vil tro at cpu'en har Northwood kjerne, flott cpu å klokke  :thumbup:

Japp. Skulle ikke forundre meg mye om du får den der opp i ca 3 GHz med luftkjøling. Min 2.8 NW er overklokket med 600 MHz, så da burde din greie det også.

min 2.53 tuter å går på 3 Ghz... dette er en Northwood 2,53 (ikke HT)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...