JobJolly Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Hei folkens Har satt opp en ny pc med AMD64 3400+ cpu og Asus K8N-E Deluxe. Problemet er at jeg har et Crative Audigy 2ZS kort som jeg gjerne skulle har brukt. Problemet er at jeg ikke får noe lyd. Har sjekket at det står som sound device og at det funger som det skal. Har sjekket at lyden er skurdd på og at høytalerene er skrudd på. Har vært i BIOS og disablet lyd der, tror jeg iallefall. Noen som har noen ide om hvorfor jeg ikke får lyd i creative kortet? Mvh Jolly Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 bruker du den digitale utgangen eller analoge utgangene? har du sjekket at hvis du f.eks bruker digital utgang så må du skru på at du bruker digital utgang i windows. bruker du analoge så må digital utgangen "være skrudd av" hvis du kjønte det? Lenke til kommentar
Millmax Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 1) Dobbeltsjekk BIOS 2) Sjekk for feil i Device Manager 3) Kjør Creative sin Diagnostic Tools BTW: Om du har feil instillinger mht digital utgang og analoge høyttalene vil du få lyd, men der er bare skurr alt som kommer. Lenke til kommentar
JobJolly Skrevet 7. november 2004 Forfatter Del Skrevet 7. november 2004 Bios er sjekket og dobbelt sjekket. Device manger finner ingen feil. Bruker den "grønne" porten på lydkortet. Hmmm.... Mvh Jolly Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Sjekk at du har litt volum på (banalt, men likevel...). Prøv kortet i en annen PC. Lenke til kommentar
JobJolly Skrevet 8. november 2004 Forfatter Del Skrevet 8. november 2004 Har sjekket lyden....skal teste kortet i en annen pc da. Så får jeg se...takker for forslag Mvh Jolly Lenke til kommentar
mikemechanic Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Og så burde du sjekke ut de alternative (gratis) driverne fra kxproject.com, disse åpner en helt ny verden for eiere av Creative-lydkort som alt for lenge har blitt avspist med ok hardware og elendig software. Audigyen din er faktisk en ganske avansert DSP! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå