Jarbra Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Heisann! Har fått meg et Asus AX800 pro VIVO-kort, med 1,6 ns minne. Tenkte jeg skulle flashe dette til XT PE, for å låse opp de siste pipelinesene. Problemet er at jeg ikke har noen diskettstasjon, og vil derfor lage en bootable CD med den nye BIOS-versjonen. Noen som vet hvordan dette kan gjøres? Har søkt på forumet og Google, men har ikke funnet noen gode svar - som er lette å forstå. -Jarbra Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Du finner alt du trenger på Bootdisk.com Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 5. november 2004 Forfatter Del Skrevet 5. november 2004 (endret) DOS - Windows 9X/Me/NT/2K/XP Excellent Bootdisks Dr DOS Disk For Bios Flashing | Alt1 | Alt2 | Alt3 | Alt4 DOS 3.3 + All Flavors Basic Bootdisks By PowerLoad Network Bootdisks Barts TeleData Brads Premade LINUX Bootdisks And MiniLinux Distributions Windows XP Fresh Install Bootdisk And Bootable CD Er et hav av muligheter der - og jeg har ikke peiling! Kan du være litt mer spesifikk? Edit: Hadde vært konge om du hadde fiksa en image-fil ellerno sånt, slik at jeg bare kan brenne ut... Hjelpe en kar i nød Endret 5. november 2004 av Jarbra Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Gå litt lenger ned på siden, der det står "BOOTABLE CD", og "Need To Flash Your BIOS On A PC With No 1.44". Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 5. november 2004 Forfatter Del Skrevet 5. november 2004 Takker, skal sjekke det ut nå. Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 5. november 2004 Forfatter Del Skrevet 5. november 2004 (endret) Dobbelpost Endret 5. november 2004 av Jarbra Lenke til kommentar
LilleG Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Vist du har XP installert på PCen kan du jo trøkke F8 i oppstarten og velge "Bare kommand linjen" elns Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 5. november 2004 Forfatter Del Skrevet 5. november 2004 Vist du har XP installert på PCen kan du jo trøkke F8 i oppstarten og velge "Bare kommand linjen" elns XP er installert ja. Hva gjør jeg siden? Trenger å få dette på en litt "step-by-step"-basis. Har aldri gjort noe slikt før. -Jarbra Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 (endret) Jeg lastet ned filen du viste til i posten. I mappen lå det tre filer; Flashcd, som åpner seg i Winrar, pluss flashcd og readme, som begge er tekstfiler. Har lest readme og flashcd, men ble ikke stort klokere av det. Jeg lurer derfor på om du kan lage en iso-fil/image-fil eller lignende, som jeg bare kan brenne ut med Nero... Hadde vært utrolig, utrolig takknemlig om du hadde tatt deg tid til det. BIOS-en jeg skal ha på kortet er denne. Har fra før et Asus X800 PRO VIVO med 1,6 ns minne. Er ikke vanskelig. Du tar filen som heter flashcd.iso, og åpner den i et program som WinISO eller UltraISO. Der legger du til BIOS-filen din, og programmet du bruker for å oppdatere BIOS. Lagre den nye flashcd.iso. Bruk ditt favorittbrenneprogram til å brenne den nye ISO-filen. Endret 5. november 2004 av sofTest Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 5. november 2004 Forfatter Del Skrevet 5. november 2004 og programmet du bruker for å oppdatere BIOS. ... og hvilket er det? Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 (endret) Ser du finner programmene på samme siden som du fant BIOS-filen. Men hvis du ikke har mer erfaring med dette, er du sikker på at du ønsker å oppdatere skjermkortet med uorginal BIOS? Trenger du denne lille ytelsesøkningen? Edit: Les info øverst på siden nøye. Endret 5. november 2004 av sofTest Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 5. november 2004 Forfatter Del Skrevet 5. november 2004 (endret) Det ser nå slik ut. Riktig? Ser du finner programmene på samme siden som du fant BIOS-filen. Men hvis du ikke har mer erfaring med dette, er du sikker på at du ønsker å oppdatere skjermkortet med uorginal BIOS? Trenger du denne lille ytelsesøkningen? All erfaring er god erfaring. Dette må jo gjøres en gang dette også, eller hva? Endret 5. november 2004 av Jarbra Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 (endret) Bildet ser riktig ut, og hvis du har lagret så kan du nok brenne filen til CD. Har du tatt backup av orginal-BIOS, som anbefalingen sier øverst på BIOS-siden? Endret 5. november 2004 av sofTest Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 5. november 2004 Forfatter Del Skrevet 5. november 2004 (endret) Bildet ser riktig ut, og hvis du har lagret så kan du nok brenne filen til CD. Har du tatt backup orginal-BIOS, som anbefalingen sier øverst på BIOS-siden? Funksjonen som heter "Dump BIOS" i ATI-tool? Har gjort det nå, og det står at BIOS er lagret til BIOS.bin . Skal jeg legge denne på cd-en også? I tilfelle crash? Det ligger nå en fil i ATi-tool-mappa, som heter bios.bin, og som er på 55kb. Virker som om den originale biosen er lagret nå. Endret 5. november 2004 av Jarbra Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Kan ikke skade. Men du må gi den et annet navn, siden du allerede har en BIOS.bin på CD'n. Kanskje orginal.bin? Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 5. november 2004 Forfatter Del Skrevet 5. november 2004 Jepp, tenkte på det. Så er det bare å brenne ut iso-filen og boote? Hva skal jeg skrive da den har bootet i DOS ? Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Les denne og denne siden. Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 5. november 2004 Forfatter Del Skrevet 5. november 2004 La meg se om jeg har oppfattet dette riktig: 1. Jeg booter opp fra cd-en, inn i dos. 2. jeg skriver "atiflash -f -p 0 bios.bin". 3. jeg restarter maskinen. Går det dritt, gjør jeg følgende: 1. Booter fra cd-en, inn i dos 2. skriver "atiflash -f -p 0 original.bin 3. restarter maskinen, og ber til gud. Riktig? Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Ser riktig ut. Det er mulig du må bruke et PCI-skjermkort for å fikse ting, hvis det går dritt... Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 5. november 2004 Forfatter Del Skrevet 5. november 2004 Får teste litt i morgen - skal tidlig opp på autofil-messe i morgen:) . Hjertelig takk for hjelpen, sofTest! Har aldri lært så mye på èn time! Lager en post med resultat i morgen - god natt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå