Gå til innhold

acer 290. Er eg berre kresen?

thamule

Anbefalte innlegg

Hei har skaffa emg en acer 290, da eg begynte på ny skule. Har vert ganske fornøgd med den. MEn da eg begynte å spille litt med den, har eg funne ut at den rett og slett suger. NÅr eg kjører condition zero stopper det ofte opp med en opplsøning på 1024 gnager 768. Doom 3 må eg kjøre med laveste kvalitet og 640 ganger 480. Er eg berre kresen eller er det noke som er seriøst galt. Dioden som indikerer harddiskjobbing lyser forresten rett før og under hakkingen. Men det er bare rein windows på den. Ingen annen drit(virus spyware eller program som ligger og tat ressurser) har reinstallert flere ganger... er eg berre kresen eller er det noke som ikkje er helt bra? speccsa er:

pentium m centrino dothan 1500

512 ddr

ati radeon 9700 64 ddr

60 gigger som går på 5400(ikkje full)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Cpuen holder akkurat :p

# 3D Hardware Accelerator Card Required - 100% DirectX® 9.0b compatible 64MB Hardware Accelerated video card and the latest drivers*.

# English version of Microsoft® Windows® 2000/XP

# Pentium® IV 1.5 GHz or Athlon® XP 1500+ processor or higher

# 384MB RAM

# 8x Speed CD-ROM drive (1200KB/sec sustained transfer rate) and latest drivers

# 2.2GB of uncompressed free hard disk space (plus 400MB for Windows® swap file)

# 100% DirectX® 9.0b compatible 16-bit sound card and latest drivers

# 100% Windows® 2000/XP compatible mouse, keyboard and latest drivers

# DirectX® 9.0b (included)

Lenke til kommentar

Da var det visst eg som dreit meg ut. Nei var en som sa han hadde sett det på nokre websider. men da skal eg berre helset tilbake til han å sei at var feil. Men alle er vel einige i at pentium m centrino dothan 1500 er noke ant enn en epntium 4 1500...? MEn er det noken som har svar på det eg spørte om uten å vere frekk?

EDIT: skal faktisk spørr han no, så har kanskej svar om en stund

Endret av blaster88
Lenke til kommentar
Herregud nå ble det mye usakligheter her. Sjekk om du har oppdaterte drivere til skjermkortet osv.

Ja har vart det. alt er av nyeste sort. Utenom bios da, som er som den kom. hakje tørt å rørt den. men burde det ikkje vere bedre ytelse?

EDIT: masse skrivefeil

Endret av blaster88
Lenke til kommentar

I Doom3 er det definitivt mengden RAM på grafikkortet som er begrensningen. Med mindre enn 128MB får du masse trafikk over AGP etter som textures må kopieres inn og ut på innstillinger over 640x480@low. Når i tillegg ATI ikke er verdensmestere i OpenGL-ytelse, så blir det slik. Prøv evt. de siste Omegadriverene. Tipper disse vil hjelpe Doom3 noe.

Edit: Fikset link.

Endret av qwert
Lenke til kommentar
Ja, cpuen er for dårlig. Den du har ikke bedre enn pentium 4 1500 ivertfall. Mendet står at du helst bør ha over. Hos meg lagger det litt selvom jeg har alt over systemkravene :p

Her kan du lese om ytelsen til P-M.

P-M og P4 har ikke samme ytelse på klokkefrekvens. Klokkefrekvens er ikke alt, noe folk burde ha blitt oppmerksom på for lenge siden. Tenker da f.eks på Athlon XP vs Pentium 4.

Men, tror nok du mangler noe drivere. Doom burde du ikke regne med å kunne spille med så fryktelig høye innstillinger, på grunn av skjermkortet. Les litt rundt på nettet for å finne ut hva andre greier å kjøre det i med tilsvarende oppsett.

Som sagt, sjekk driverne dine.

Lenke til kommentar
Som sagt, sjekk driverne dine.

OK. Takk for alle innspill. Men alle drivere er altså helt nye nedlastet fra acer sin egen driverside. Men eg kan prøve omega.. så får eg sjå om eg får orden på problemet.

FOrresten så lurte eg på litt anngåande brikkesett og prossesor driverande, om dei ligg på sida til acer eller kva dei gjer. her er link til sida, om noken med litt peiling hadde gidda å sett om der er dei drivarane eg trenger: http://support.acer-euro.com/drivers/noteb...t44/tm_290.html

Endret av blaster88
Lenke til kommentar
Men alle drivere er altså helt nye nedlastet fra acer sin egen driverside. Men eg kan prøve omega. Så får eg sjå om eg får orden på problemet.

Som med 9/10 bærbare er ikke grafikkdrivere de som blir oppdatert oftest, om enn i det hele tatt. De som ligger på Acers side er basert på Catalyst 4.2 og kom ut lenge før Doom3. De nyeste driverene øker ytelsen i Doom3 for ATI-kort, men ikke forvent mirakler med 'bare' 64MiB grafikkminne. Omega-driverene er modifisert slik at de også lar seg installere på Mobility Radeon, samt at de har en 'integrert' tweaker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...