supernapa Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 har satt sammen en pc bestående av følgende komponenter: ASUS A7N8X-E deluxe socket A hovedkort Segate 200GB Barricuda 7200 SATA HD AMD Athlon XP 3000+ CPU TwinMos 512 MB DDR minne ATi Radeon 9600 skjermkort Cdbrenner (Ukjent merke) Dvdbrenner (ukjent merke) Problemet er som følger : Når jeg starter opp pcen - så kommer det opp at bare DVD og CDbrenner ble funnet - Der hvor hardisken pleier å stå står det NONE Når jeg så kommer på neste skjermbilde kommer disken opp greit 190GB - Jeg trykker alt+s (f4) men får ikke lov å konfigurere noenting. Når jeg så skal installere Windows XP får jeg bare melding etter en stund om at dette ikke lar seg gjennomføre fordi harddisken ikke finnes. hva er feil her? Lenke til kommentar
Øyst Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Har du vært inne i bios og enablet IDE-controllerne og Primary Master og slikt? Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 (endret) Er det en s-ata disk. Da må du ha driverne på en diskett når du skal installere. På det første skjermbildet står kun p-ata disker. edit. du skal trykke f6 tidlig under oppstarten av xp cd´n (trykk for 3. parts drivere eller noe lignende står det). Videre beskjed om å bruke disketten med drivere kommer ei stund senere under installasjonen. Endret 5. november 2004 av MorePower Lenke til kommentar
MurDoX Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Etter du har bootet fra xp cd`n må du trykke F4(tror jeg, du får beskjed om det nederst på skjermen) for å legge inn s-ata drivere. Disse må du legge på diskett..Finnes sikkert på cdèn som fulgte med hk. Deretter kan du fortsette setupen og installere xp. Lenke til kommentar
Øyst Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Det står SATA i beskrivelsen Jeg overså det. Da må du har drivere slik MorePower beskriver Lenke til kommentar
supernapa Skrevet 5. november 2004 Forfatter Del Skrevet 5. november 2004 men jeg har ikke floppy-disk ..... kan man installere fra CD? Lenke til kommentar
Devilspawn Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 nei, du må ha diskettstasjon. Microsoft er ganske vriene med sånt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå