hylo Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Jeg fikk nye brikker idag. Men hele systemet mitt har blitt så ustabilt at det er til å grine av. 1. Jeg tester memtest, og etter omlag 20 sekunder, skrur pc'en seg av. 2. Ved boot, kommer det opp feilmelding om at jeg må sjekke cpu instillinger. Er det noen som har noen erfaringer med dette? Kan det være lurt å reinstalle Win xp? Vil boot feilen gå vekk da? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 (endret) Bare så du er klar over det... Memtest er ett program som ligger så og si rett over Bios.. mao.. ett program som ikke engang involverer hverken Dos eller Winxx. Så du bør nok følge "boot-meldingen" ifra BIos. Sjekk CPU-settings.. andre settings i Bios.. Når du har løst evt. feil i Bios.. så kan du vurdere om du må installere OS pånytt..Inntil så er skjedd kan du nok bare glemme å prøve en reinstall... Hva slags brikker er det du har fått? Hva hadde du tidligere? Hva er andre specs.. HK, CPU..etc? Bios settings? (Standard, Fast, Ultra... SPD/Manual...etc.etc...) Når du kan gi litt mer detaljer.. så skal du se at det sikkert er noen som kan hjelpe.. Endret 5. november 2004 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå