genetex Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 hallo. jeg har ett problem angående skjermen, skjermkortet mitt tror jeg. av og til når jeg spiller spill, detter skjerm som vanlig på warcraft3 og command and counquer: generals, men har noen få (5 ca) ganger skjedd også på CoD og BF. jeg spiller lat oss si 5min opptil 2 timer så fryser skjermen, maskinen står på men det bare fryser, detter er svæert mystisk pga: jeg har radeon 9600, jeg har på de laveste grafikk instillingen (vertfall på wc3, på de andre har jeg ca middels eller lavere) jeg har 1024 ram, 3.06 ghx prossessor og som sagt radeon 9600. det andre som er underlig er att jeg har spill doom3 helt fint uten hakking på dette!(selfølgelig med laveste grafikk) JEG LOVPRISER DEG SOM HJELPER MEG MED Å FIKSE DETTE! siden jeg kan spille doom3 på dette så tenker jeg att det ikke har noe med driveren til skjermkortet å gjøre(tar jeg feil her?). JEG BER DERE OVER ALLT PÅ JORD Å HJELPE MEG, ORKER IKKE LENGER SE ALLE KOMPISENE PÅ LAN HA DET GØY OG JEG MÅ SE PÅ!! og det har vel heller ikke noe med varmen å gjøre siden jeg klarer doom3 fint(?) til moderator: visst dette var feilpostet eller noe gale med, flytt den, men ver så snill å ikke fjer den for jeg trenger så sårt ett svar og hjelp! takker dem som kan hjelpe meg noe så utrolig!! Lenke til kommentar
genetex Skrevet 5. november 2004 Forfatter Del Skrevet 5. november 2004 på øverste linje skal det stå: detter skjer som vanlig, jeg skrev litt feil der:) Lenke til kommentar
Boye Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Doom3 er openGL, C&C Generals og Warcraft 3 er begge Direct3D. En midlertidig kriseløsning kan f.eks. være å kjøre Warcraft 3 i openGL. Jeg tror det kan være skjermkort og eventuelle driver+BIOS konflikter, men sånn i nøden forsøk dette Sjekk START -> Warcraft 3 shortcut (høyreklikk på Warcraft 3, properties, og du får en liknende linje). På slutten legg på "-openGL". EKS: "C:\Games\Warcraft III\Warcraft III.exe" -opengl -window -window kan være kjekt hvis du ønsker å spille i vindu, for å sjekke om grafikk fortsatt vil henge og operativsystem faktisk turer og går i bakgrunnen. Angående C&C Generals - også her kan man kjøre i vindu, dersom du ønsker å feildiagnosere. Også her må du endre shortcut. EKS: "C:\Games\Generals Zero Hour\generals.exe" -xres 1024 -yres 768 -win BIOS: Skru av fastwrite. ATi Drivere: Sjekk kontroll panel for "VPU RECOVER", og skru av begge settingene. Reboot. Laber strømforsyning? Forsøk å dra ut disker du ikke trenger, og sjekk. Virus? Sjekk maskinen, og nøkk ut nettverks pluggen mens du tester Lenke til kommentar
genetex Skrevet 5. november 2004 Forfatter Del Skrevet 5. november 2004 strøm har den nok av og 0 virus!jeg skal prøve det du sa, og visst det funker er du min gud de neste 2 ukene, men visst noen andre har forslag så bare kom med dem folkens! Lenke til kommentar
Boye Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 (endret) Mens du er igang, sjekk RAM også Last ned programmet, og sett ~80% av all RAM du har installert. http://hcidesign.com/memtest/MemTest.zip Feil oppstår ofte innen 15 minutter, faktisk kan de oppstå sekunder etter man kjører testen hvis det er skikkelig "gæli". Ellers kan du også forsøke å skru av AGP read og writes (OFF og OFF). START->RUN-->SMARTGART. http://home.online.no/~gsboye/ati/smartgart.gif Reboot. Good luck Endret 5. november 2004 av Boye Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå