Kurt P Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 (endret) Hei, en kompis av meg får kun 2650 3dmarks i 05. Han har dette oppsettet : AMD 64 3000+, 512 DDR 400 mhz, GF6800 Golden Sample Ultra. (koster ca 3000 kr) Rammen har vel ikke så mye å si i 3dmark ? Burde ikke resultatene overstige godt over 3000 ? Endret 5. november 2004 av Kurt P Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Noe er kliin gæær´nt, prøv noen andre / bedre drivere for skjermkortet. Burde glatt klare 5k med det oppsettet. Lenke til kommentar
hemsedal Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Skjekk AA instillinger, Min Barton 2500/6800GT combo klarer over 5k så her er noe galt. http://service.futuremark.com/compare?3dm05=124194 Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 *sniff, sniff* lukter manglende Chipsett-drivere.- Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 6. november 2004 Forfatter Del Skrevet 6. november 2004 Han har lastet ned de nyeste driverne fra nvidia så det er sagt. Det er dette kortet for de som lurer : http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302148&cks=SER Ja, 2650 er ihvertfall veldig feil.. Jeg tenkte at jaja, vi får prøve den i spill da.. Og det viste seg at det ikke var noe bedre i spill.. Jeg sammenligna fps på forskjellige spill med min pc ( se sigg) på samme detalje nivå. Det var dårligere og min pc scora 2911 i 3dmark05. Noe er gærlig ja. I Far Cry så var grafikken helt feil.. Vannet var altfor mørkt, vegger var altfor lyse og dessuten var det "grafikkbugs" i form av svarte flak områder her og der. Han kjøpte pcn i deler og fikk en annen kompis av meg til å bygge den opp. Han har jo mye peil på å bygge pcr så synes det er rart hvis han skulle gjort noe feil. Isåfall hva kan være feil ? Lenke til kommentar
Kozesmurf Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 re-installer windows og heile greia.. det hjelper ofte. kan være du har adware e.l. på maskinen din som tar opp ressurser. Prøv også memtesteren fra OCZ og se om rammen din er i tipp topp stand. alternativt. prøv skjermkortet i en annen pc. prøv det først om du har mulighet for å utelukke feil i skjermkortet. Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Han har lastet ned de nyeste driverne fra nvidia så det er sagt. Jeg snakka ikke om grafikkkort-drivere, men chipsett(altså Hovedkort)-drivere. Har'n noe av det? Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Det er dette kortet for de som lurer : http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302148&cks=SER bare sånn at du vet det så er det et nu kort Lenke til kommentar
TomWhittaker Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 (endret) Det er dette kortet for de som lurer : http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302148&cks=SER bare sånn at du vet det så er det et nu kort Jupp. Og da er det ikke snakk om score rundt 5k lenger Da er du ikke så langt ifra normal score allikavel, kanskje du har noen hundre under normalen. Endret 6. november 2004 av ptv- Lenke til kommentar
Pug Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Jeg får 2045 i 3Dmark 2005 med omtrent samme oppsett, bortsett fra at jeg har Gainward 6800LE og 2x512 MB RAM Corsair Value Pack. Er det normalt for mitt oppsett eller? (Se profil for resten av specs) Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 6. november 2004 Forfatter Del Skrevet 6. november 2004 (endret) Det er dette kortet for de som lurer : http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302148&cks=SER bare sånn at du vet det så er det et nu kort Jupp. Og da er det ikke snakk om score rundt 5k lenger Da er du ikke så langt ifra normal score allikavel, kanskje du har noen hundre under normalen. Nei nei, 5 k er det ikke snakk om heller. Men da jeg satte meg ned på kompisen min sin pc og kjørte testen så hadde jeg ventet mellom 3 og 4 k.. og når jeg fikk kun 2,65 k så må det være noe gærlig.. Kortet koster 3000 kr og det skal jaggu gi bedre resultater enn som så.. Det kortet som står i min egen pc ( som tidligere sagt) klarte jeg 2,9 k med og det kostet + 1200 kr fra et x300 SE (som igjen koster 600 kr på komplett) kort på DELL.. Så her er det noe gærlig.. Kan høre med han som satt opp pcn og han har installert drivere til chipsettet.. Endret 6. november 2004 av Kurt P Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Kan høre med han som satt opp pcn og han har installert drivere til chipsettet.. Hva med og gjøre det selv? Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 6. november 2004 Forfatter Del Skrevet 6. november 2004 Kan høre med han som satt opp pcn og han har installert drivere til chipsettet.. Hva med og gjøre det selv? Fordi jeg ikke har peil på pc.. Lenke til kommentar
m0r di Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Kan høre med han som satt opp pcn og han har installert drivere til chipsettet.. Hva med og gjøre det selv? Fordi jeg ikke har peil på pc.. Ikke jeg satt opp PC'n, men er bror hans, og har re-installert Windows, lagt inn alle drivere, allikavel scorte han ikke høyere enn 2750 nå... Noe muffins gitt Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 30 poeng mer enn jeg får med mitt 9800 np @ 430/340. Det burde gå litt bedre, ja. Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Jeg får 2045 i 3Dmark 2005 med omtrent samme oppsett, bortsett fra at jeg har Gainward 6800LE og 2x512 MB RAM Corsair Value Pack. Er det normalt for mitt oppsett eller? (Se profil for resten av specs) åssen er minne ditt?? er det bra (noe å anbefale)?? jeg lurer nemli å kjøpe samme ram sjæl Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå