Gå til innhold

Strøm + ArtivSilver

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-05-24 19:18, Typhon skrev:

Hvorfor leder den ikke så mye strøm?

Og hvorfor bare ved høye frekvenser?

AC leder strøm. Den leder ikke så veldig mye men det samler seg dritt i AC og det fører til at den leder. Du burde vere forsiktig med AC. Jeg grilla 1 prosessor med AC.

Lenke til kommentar

Den 2002-05-24 19:52, Bøgge Bakken skrev:

Quote:

Jeg grilla 1 prosessor med AC.

hvis du sølte AS utover CPU'en burde du prøve å rense den med isopropanol. Sølte goopen utover kontaktflatene og skjermen ble svart, så rensa jeg bare CPU'en med isopropanol og vips... :smile:

Lenke til kommentar

Sølte goopen utover kontaktflatene og skjermen ble svart, så rensa jeg bare CPU'en med isopropanol og vips... :smile:

Kontaktflater?

Vilke da?

Hadde et ekspriment her i stad. Testa om AS leda strøm, og det gjorde den! :smile: Led'en lyste den...

Tenkte siden AS leder litt strøm at jeg kanskje kunne låse den opp med det, hvis den leder nok da.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-24 21:10, Typhon skrev:

Tenkte siden AS leder litt strøm at jeg kanskje kunne låse den opp med det, hvis den leder nok da.

Hvis du låser opp en CPU med AS (som ikke går pga for stor resistans) så ville du kortsluttet L1 med hverandre, og da lever ikke CPUen din særlig lenge...

Jeg vet ikke hva som skjer, eller om CPUen virker etter at du har ordnet opp på L1 broene. Men jeg mener at CPU takker for seg...

Lenke til kommentar

Klarte å "låse" opp en XP mes AS jeg da...

Var en død 2000+ som jeg la AS på L1 bruene, men AS'en var ikke i nærheten av hverandre da, men vet ikke om det hadde funket....

Hvor mye strøm skal gå over disse bruene da??

Noen som vet??

Lenke til kommentar

Jeg mener at hvis pastaen inneholder sølvpartikler (og det gjør den jo) så vil det være en liten kapasitans mellom partiklene. Likestrøm vil ikke kunne gå mellom partiklene da, men høyfrekvent vekselstrøm vil i tilfelle kunne ledes noe. Dette er avhengig av størrelsen på denne kapasitansen og frekvensen som guffa blir utsatt for. For at likestrøm skal kunne ledes, må enten stoffet som inneholder partiklene være ledende, eller så må partiklene ligge i kontakt med med hverandre mellom punktene som blir utsatt for spenning.

Bare en tanke!

[ Denne Melding var redigert av: Muffinman på 2002-05-26 20:16 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...