StrongBad_ Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 (endret) Har tenkt å kjøpe en Abit DigiDice (socket 478) men den støtter ikke Prescott og vil ikke kjøpe celeron, kan jeg bruke en 3.2 Prescott, og hva skjer hvis jeg gjør det. Og fins det andre alternativer? Endret 5. november 2004 av StrongBad_ Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 (endret) Tror du fint kan bruke Prescott på DigiDice, men mulig du må oppdatere BIOS først. Bare vær obs på at Prescotten blir gruelig varm inni DigiDice'en. Et alternativ er jo en Socket A barebone med en XP-M, eller så kan du jo prøve å få tak i en Northwood cpu, enten brukt eller mulig det er butikker som har den enda Endret 5. november 2004 av C4STOR Lenke til kommentar
StrongBad_ Skrevet 5. november 2004 Forfatter Del Skrevet 5. november 2004 Okey ja tror jeg skal få tak i en.. åssen er det med vannkjøling i barebone? er det lurt, har ikke tenkt å overklokke bare spille... åssen er det med strømmen? burde man bytte power supply? Lenke til kommentar
StrongBad_ Skrevet 5. november 2004 Forfatter Del Skrevet 5. november 2004 Hva er foresten forskjellen mellom Prescott og Northwood? Lenke til kommentar
Øyst Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 (endret) Om du virkelig er interessert i svaret så kan du bli litt klokere av å lese DENNE artikkelen. Kort fortalt er prescott nyere. Den har noen nye instruksjoner, er mye varmere og den har en i utgangspunktet mindre effektiv arkitektur (den vil altså som oftest være litt tregere pr. MHz enn en Northwood). Northwood finnes det ikke mange av på maredet lenger, men om du har muligheten ville jeg valgt Northwood. På den annen side er ikke Prescott et mye dårligere kjøp... Endret 5. november 2004 av Øyst Lenke til kommentar
StrongBad_ Skrevet 5. november 2004 Forfatter Del Skrevet 5. november 2004 Men åssen er det med power supply? burde den byttes i DigiDice'en, siden den er bare på 200w og jeg har tenkt å sette in en 3.0 Ghz -3.2 Ghz cpu og 9800 pro og 1g med ram... Åssen er det med vannkjøling? burde det installeres i en slik pc? Lenke til kommentar
Øyst Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Jeg vil påstå at 200 watt er altfor lite uansett om det er god eller dårlig kvalitet på PSU. Den blir i beste fall glodvarm og i verste fall... Nok om det! Vannkjøling er jo greit, men ikke nødvendig. Om du ikke skal klokke kan du gå for BOXED viften, eller kjøpe din egen kjøleløsning slik som f.eks. dette eksempelet: RIBBE og VIFTE Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå