staagri Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Har nå klart å badflashe biosen min nå, å det jeg lurer på er hvor jeg kan få flashet den billigst mulig?? Husker det tidligere har blitt nevnt et firma i sverige som gjør det, er det noen som har erfaringer med det og en link dit?? Evt.Hvis noen vet om en plass i oslo som kan flashe den hadde det vert det beste.. På forhånd takk. Lenke til kommentar
--==Seb==-- Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Eg mener å ha lest at du kan flashe det tilbake i blinde et sted på internett! SØK ETTER LYKKEN PÅ WWW!! *slå meg i hodet om eg tar feil ) Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 søskenbarnet mitt har et datafirma og jeg tror han snart skulle kjøpe seg utstyr for å reparere bios-brikker som man har flashet galt Lenke til kommentar
jevel Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Quote: Eg mener å ha lest at du kan flashe det tilbake i blinde et sted på internett! Tull & tøys. Dette er hvis du flasher skjermkortet ditt nedenom. Billigste alternativ er å kjøpe ny BIOS brikke hvis leverandøren har dette. For ABIT kort koster dette ca. 150,- -KJ Lenke til kommentar
flydman Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Hvis du har noen du kjenner med samme hk og bios kan du hotswappe biosbrikke etter opstart på hans /hennes maskin og flashe den med riktig bios Lenke til kommentar
christt Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Quote: Den 2002-05-24 20:09, flydman skrev:Hvis du har noen du kjenner med samme hk og bios kan du hotswappe biosbrikke etter opstart på hans /hennes maskin og flashe den med riktig bios Er ikke dette litt småfarlig med tanke på spenningsforskjell? Fare for å ødelegge begge brikkene? Er det så sinnsykt dyrt for en brenner da? Lenke til kommentar
Mobsan Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Det svenske firmaet som ble nevt finner du på http://www.eksitdata.com/ Gjorde det samme som deg en gang for lenge siden, bestilte da en ny bios fra dem som de flashet for meg.... Send dem en mail og forklar hva som er problemet. Det koster, men etterpå vil du ha 2 bioser. Lenke til kommentar
flydman Skrevet 25. mai 2002 Del Skrevet 25. mai 2002 Det og hotswappe biosbrikke er ikke vanskelig og har vært forsøkt på et kt7 hk uten problemer løsne brikka slik at den såvidt står i slottet og boot med disket skift deretter brikke og plaser den som skal flashes i slottet, flash deretter med ny bios Lenke til kommentar
jevel Skrevet 25. mai 2002 Del Skrevet 25. mai 2002 Quote: Den 2002-05-25 18:42, flydman skrev:Det og hotswappe biosbrikke er ikke vanskelig og har vært forsøkt på et kt7 hk uten problemer løsne brikka slik at den såvidt står i slottet og boot med disket skift deretter brikke og plaser den som skal flashes i slottet, flash deretter med ny bios Ikke vanskelig, men risikabelt. Gjør noe feil, og vips. Et stykk fritert hovedkort der det definitivt ikke hjelper å bare skifte BIOS brikke... -KJ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå