Gå til innhold

Noen som spiller rollespill?

Dingot0m

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men vi skal bytte til ett WW2 rollespill nå, det tror jeg kan bli veldig gøy!

Er mye dokumentasjon, lett å få tak i kart av forskjellige områder fra diverse spill. Bilder av hvordan karakteren ser ut, hvordan visse geværer ser og høres ut osv. Det skal iallefall ikke være D20, det hadde iallefall vært mongo.

Øhm, der borte er det en bataljon med tyskere, vi stormer de, vi er jo lvl10! hehe

WW2 rollespill høyrtes jo ikkje dumt ut. kva heite det?

Vi har ikke funnet ett enda, eller er jo noen å velge mellom der ute. Kravet mitt, har ikke snakka så mye med de andre i gruppa er at det skal være D10 eller noe lignende iallefall ikke D20 (Da blir det iallefall mange modifikasjoner)

Reglene blir nok noe alla de som er i "Legend of the Five Rings" :yes:

Lenke til kommentar

Jepp, er noe av det samme regelsystemet som i Vampire ja.

Men er ikke sikkert vi gidder å finne ett ferdig system, kanskje vi bare lager regler selv. Er jo ikke så vansklig, det vanskligste er jo å bestemme seg for hvilke regler vi skal bruke. Er jo alltid noen som liker "udødligheten" med D20 hvor du kan ha ett sverd og hogge deg igjennom hele den tyske hær uten å dø :p

Også har du meg som liker "realistiske"rollespill, hvor man blir veldig skadet av å bli skutt. Om man blir skutt i beinet, så er det klart at man ikke spurter avgårde og hopper over ett gjerde for å ta knebøy hehe.

Gjør jo ikke så mye om man dør, da våkner man bare opp igjen som en ny soldat, akkurat som i CS :rolleyes:

Lenke til kommentar
Liker best dei meir realistiske i grunnen. Men det var forsåvidt ikkje så moro den gongen vi spilte mafia og eg kom springende inn ei dør der det sto ein med lupara. :p

Vet vi har også spilt et mafia game, vi var i vicecity (har jo kart fra GTA og hele pakka :cool: ) på samme 80 tallet. Så kjørte vi rundt og gjorde masse faenskap, det var noen rivaliserende familer som tok kvelden da, ja :p

Vi har 2 GMer som alltid har tid :love:

Så bytter de på å lede avogtil

Lenke til kommentar

Hvis dere er udødelige med D20 spiller dere bare med en dårlig GM. Har aldri GMet selv, men etter det jeg forstår så er altså de fleste encountre litt for lette, mens noen få er helt sykt vanskelige (for den ch. ratingen). Det han gjør da er bare å pumpe opp encountrene, HEFTIG. Hadde for noen kampanjer siden en barbar som gav 96 skade ved critical hit på et charge, lvl 10. Slakta en spider på 1 slag uten Death From Massive Damage. Da var det på tide å pumpe opp encountrene litt liksom :)

Men det var nokså tidlig også da, og jeg hadde et par items som var litt for bra. Vi startet nokså raskt på en ny kampanje etter dette :)

Lenke til kommentar

Når jeg mener udødlig, så er det, det at man er trygg for vanlige folk. En lvl 20 character i D&D kan jo som nevnt ta over verden uten problemer - ikke det at man pleier å bli lvl 20 men. Når man skal spille WW2 rpgs osv hvor det bare er mennesker med så blir det teit når man trenger en jævla tanks for å skade folk :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...