Gå til innhold

Skjegget full av postkasser...


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en Shuttle WIFI-enhet til min SN41G2 for noen uker siden. Et lite kretskort med en ledning som skulle kobles til en intern USB-port skulle monteres inne i "skoesken" min. I løpet av prosessen løsnet rett og slett usb-kablens feste til det lille kretskortet. (Jeg behandlet altså IKKE WIFI-enheten på noen røff og tøff måte!! :nei: )

 

Jeg tenkte at dette var en åpenbar svakhet/produksjonsfeil med kortet, og sendte det tilbake til Komplett. Det tok flere dager å behandle saken, før jeg fikk beskjed på mail om at mitt defekte kort var på veg tilbake til meg. Forklaringen var grei: Garantien gjelder ikke kort som er ødelagte! :thumbdown: Akkurat! Det er greit å bytte inn ting som det ikke vises at det er noen feil med, men om du kan se skaden på utsiden, så er saken en helt annen.

 

Kundeservice hos Komplett forteller meg at de automatisk sender tilbake ting som de kan se det er skader på.

 

Konklusjonen min må være dette: Til alle dere som handler hos Komplett. Det er ingen vits i å sende tilbake varer det er feil med. Det er bare å kaste bort portopengene!!

 

Jeg vil IKKE gi komplett prisen for god kundebehandling...

 

(Nå må jeg vel fram med loddebolten for å reparere driten selv.....)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og det er ikke vits å sende inn varer hvor det ikke er noen synlige skader heller - får bare beskjed om at det ikke er noen feil på den.

De trodde jeg ville bytte hk i et identisk hk bare for morro skyld. Selv etter at jeg hadde kjøpt et identisk hk og alt fungerte feilfritt mente de at det ikke var feil på det første hk.

"Tekniker" tok seg ikke bryet med å lese feilbeskrivelsen, og det var umulig å få snakke med noen tekniker, hverken på telefon eller ved personlig oppmøte.

Måtte dokumenterte med bilder av feilmeldingene under POST før de var villige til å se på feilen.

 

... og brått hadde Komplett mistet en kunde som bl.a. er innkjøps konsulent for 3 firma med tilsammen 180 ansatte. Nå handler jeg kun hos datakjeden (på vegne av firmaene) hvis jeg trenger varer raskere enn noen av de andre kan levere med ekspress bud. (Datakjeden har butikk 600 meter unna.)

 

(Det var første gang jeg hadde behov for retur hos Komplett. Har handlet der siden gründeren var stolt over å at omsetningen hadde passert 1 mill.)

Lenke til kommentar

Hm. Har sendt inn mange varer med feil på som ikke vises utvendig (f.eks. periodiske feil o.l.) uten problemer. Tror det handler om hvordan man presenterer feilen.

 

Edit:

 

Eksempel:

Nylig sendte jeg inn en PSU som hadde begynt å oppføre seg rart. Tvilte egentlig på å få nytt/reparert vare i retur, da den kunne fungere greit i over flere døgn før feilen oppstod. Andre ganger i bare noen minutter.

 

På feilbeskrivelsen skrev jeg følgende: "Slår seg av ved moderat last (periodisk feil). Fungerte fint i nesten et år."

 

That's it. De sendte meg faktisk ny på dagen de fikk den inn :thumbup: !

 

Har også hatt lignende tilfeller tidligere. Klart, noen ganger har det blitt litt om og men, men med litt vennlig diskusjon har det meste ordnet seg. Så lenge man har sitt på det tørre og framlegger saken høflig osv. er det utrolig hvor saklig de kan være i den "andre enden" også.

Endret av DJ-JK
Lenke til kommentar

Det har blitt triste greier med returavdelingen hos Komplett/Norek (samme sak). Siste tilfelle er symptomatisk; de returnerte en defekt vare til meg med "testet ok, kostnad påløper". Når jeg tok kontakt hevdet de hardnakket at de hadde testet ihht feilbeskrivelse. Det hadde de nok slettes ikke gjort, for da ville de enkelt sett at enheten var defekt. Og jeg var velkommen til å søke ny retur om ønskelig.

 

Når jeg gjør en feil regner jeg med å få litt tyn og anser det som en selvfølge å legge meg flat. Det virker som om denne sørgelige gjengen prøver å legge skylden over på kunden at de har gjort en slett jobb istedet for å prøve å rette opp. Det var ikke slik før! Skjerping etterlyses...

Lenke til kommentar

hvis ting er ødelagt synlig eller ikke skal det vel dekkes av garantien uansett

 

handler hos norek da som er grosisst og leverandør til bedrifter under komplettsystemet og har ikke hatt noe dårliger erfaringer med dem

 

var 2 ganger jeg manglet varer i forsendelsen min enda dem påstod det var sendt med (1 cpu till 2000,- og et skjermkort til 4000,- en annen gang), men fikk ordnet opp med dem allikevel uten problemer

kan vel sjønne at dem fikk litt mistro da det skjedde med kort tid mellom sensommeren i år og det var den dyreste komponenten i hver sending

vet dem hadde litt problemer da med omstrukturering og ferie på den tiden

 

jeg kan vel bare si at jeg er fornøyd med komplett/norek sin kundebehandling og dem kan behandle ting på en fornuftig måte

selv om det har skjedd at jeg ikke har fått medhold i retur så har det vært fornuftig grunngitt og jeg hadde egentlig ikke forventet retur på ting pga min egen feil

selv om ting er iorden har dem aldri tatt testgebyr fra meg og det er jeg fornøyd med

 

ser ikke noen grunn til å skrike på leverandøren ved ting jeg ødelegger selv. det gjelder å være litt selvkritisk og se ting fra komplett sin side også. Hadde jeg tatt imot denne tingen uten å stille spørsmål?

 

syns det er bra at firma er fornuftig i sin handle måte ved retur og at det går an å snakke med dem slik at man kan komme til fornuftige løsninger slik at begge parter er førnøyd.

 

glemmer ikke et kabinett der knappen til floppyen var ødelagt og dem sendte meg et nytt kabinett og ville ikke ha tilbake det gamle.

 

Ps det kanbinettet bruker jeg idag på hovedmaskinen. byttet ut psu da den var litt liten. må bare si at temperaturen ble helt fin i det kabinettet vs et bigtower fra aopen

kabinettet er et avantec billig kabinett

 

uff er høy på piller her etter ryggoperasjonen igår skååål

Endret av Joggi
Lenke til kommentar

 

selv om ting er iorden har dem aldri tatt testgebyr fra meg

Hmm...forskjellsbehandling...? Men når ting er defekt og de _tror_ ting er i orden fakturerer de gebyr?

 

uff er høy på piller her etter ryggoperasjonen igår    skååål

 

Er jo helg også :p god bedring ønskes!

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...