rmon Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 ITbutikken sender fra danmark men har base her i norge, betyr dette at jeg må følge 200krs grensa for å betale toll da? Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Les nederst på ITbutikken.no så ser de at det ikke er mva eller toll. Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Ingen toll innenfor Norden. Lenke til kommentar
kalkulatoren Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Er det ikke toll innenfor Norden? Har du noen offisiell kilde å vise til? Er for eksempel toll på alkohol og tobakk. Største problemet er vel uansett mva når det gjelder datautstyr. Trodde poenget var at IT-butikken selv fortollet varene til Norge - på samme måte som selv Komplett fortoller varer til Sverige og Tyskland. Lenke til kommentar
Luthion Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Man betaler ikke toll på elektronikk, i alle fall ikke i følge Dinside... Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 På alkohol og tobakk har man en viss kvote. 1L sprit, 2 flasker vin og 12 øl eller noe i den duren. Tror kvoten på tobakk er 200 sigaretter. Er ikke helt sikker. Overstiger du kvoten, må du betale toll. Lenke til kommentar
kalkulatoren Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Kvoten gjelder når en selv er på reisefot - i tillegg så er det et tak på 5000kr. Korrekt kvote er hvis du er over 20: 1 liter sprit/vin + 1 liter vin + 2 liter øl + 200 sigaretter. Poenget mitt var at det er toll på noen varer i Norden. Datautstyr tror jeg ikke det er toll, men allikevel skal mva betales. Er ikke noe forskjell på å motta en pakke fra sverige enn å motta en pakke fra et annet EU land. Mva er 24% hvilket er greit - men i tillegg kommer altså fortollingsgebyret til posten. IT-butikken omgår dette ved å selv fortolle (dvs betale mva og ev. toll) varene på vei inn i Norge - slik at kunder i Norge slipper dette (og gebyret til posten). Lenke til kommentar
DigitalMe Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 ITbutikken sender fra danmark men har base her i norge, betyr dette at jeg må følge 200krs grensa for å betale toll da? Det er ikke toll på elektronikk, bare mva. Siden du betaler til ett norsk firma, betaler du inn mva til dem. Derfor ingen toll/avgift. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå